Aankomst Bali

18-08-2007
De reis duurde lang en was erg vermoeiend. Vanaf Hongkong was het nog eens 4,5 uur! Wel in een mooie Boeing 747, daar had ik nog nooit ingezeten. Tijdens de reis was er erg veel turbulentie. Eenmaal in Bali moesten we een visum kopen om door de douane te komen. Voor een visum moest je betalen, maar ...

Sanur Strand

19-08-2007
Na heerlijk geslapen te hebben zijn we naar het ontbijt gegaan. Dit was erg goed, met toast, muffins, stokbrood, croissants etc. Ook warme halve kippenpoten enzo, maar dat hoef ik niet ’s ochtends. Na het ontbijt zijn we met het hotel busje naar de supermarkt gegaan. Bali zag er vandaag al heel wat ...

Olifantengrot en Kuta

20-08-2007
Vandaag hebben we onze eerste excursie gedaan. Als eerste gingen we naar een barong dans kijken. Dit is een traditionele dans tussen het goede en kwade. Het verhaal was soms lastig te volgen, maar het was mooi om te zien. Tijdens de dans ging het hard regenen, dat was jammer voor de dansers, wij zat...

Kuta Beach

21-08-2007
Vandaag zijn we naar het strand van Kuta gegaan. Het was een bewolkte dag, maar ondanks dat zijn we toch verbrand! Grrrr. De bewolking was wel fijn, daardoor was het ook niet barstend heet. Het strand was veel drukker dan Sanur, met veel surfers. Er stonden rode vlaggen die betekende dat je er eigen...
Meer...

Dag 4 - Ulun Danu Tempel

22-08-2007
Vandaag hadden we een privé excursie met een Engelse gids die veel vertelde. We moesten veel rijden over hobbelige bergweggetjes. We reden naar de Ulun Danu tempel, deze lag mooi tegen een meer aan. Er was ook een mooie tuin bij. Na het tempelbezoek gingen we naar een markt waar we souvenirs hebben ...

Watersport Donderdag

23-08-2007
Vandaag stond in het teken van watersports, we wilden gaan parasailen. Tot nu toe hebben we het nog nergens op het strand gezien, ook niet in Kuta. Wel zijn er talloze bedrijfjes die het voor je kunnen regelen, maar waar dan? Nusa Dua hadden we ons laten vertellen, dus daar gingen we met de Taxi hee...

Ubud en Strand

24-08-2007
Op het ochtendprogramma stond een excursie naar Ubud. Onderweg daar naar toe stopten we eerst bij een Batik factory. Daar lieten ze zien hoe ze de mooie figuren op de kleding en stof maakten. Dit deden ze door met was een mooie tekening te maken, dan kleurde ze de stof en uiteindelijk halen ze de wa...

Sanur Beach

25-08-2007
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we laat naar het ontbijt gegaan. Daarna nog even TV gekeken en toen met de hotelshuttle naar het strand. Daar lagen de handdoeken en strandstoelen klaar. Op het strand lekker boekje gelezen en heel even in het water gezwommen. Op het strand van Sanur is...

Excursie Besakih

26-08-2007
Vandaag hadden we een excursie met lange tocht voor de boeg. Met z’n vieren, plus gids en chauffeur gingen we naar een oud dorpje in Tenganan / Bali Aga. Er was maar één weg er naar toe en die was stijl en hobbelig. Het dorpje zelf was heel vredig en lag mooi omgeven door de natuur. We konden zien h...

Kuta Beach

27-08-2007
Wat een strand dag! Er waren super hoge golven, dit kwam doordat het bijna volle maan was volgens de beach boys. Ik werd echt alle kanten opgeslingerd door de golven en er was een sterke stroming. Soms best gevaarlijk en eng, maar wel leuk! Golven van 2-3 meter minstens. ’s Avonds hebben we gegeten ...

Apenbos en Tanah Lot

28-08-2007
Onze excursie begon pas om 15.00 uur, dus ’s ochtends gingen we nog even naar de Discovery Mall om wat goedkope echte polo’s te kopen, en een horloge en tas etc. Dat zijn pas nuttige souvenirs voor jezelf. ’s Middags begon onze privé excursie. Eerst naar Mengwi waar de Taman Ayun tempel staat. Dit b...

Kuta Beach met hoge golven

29-08-2007

Vandaag weer in de super hoge golven van Kuta gezwommen. Echt heel gaaf.

Vertrek

30-08-2007

Rustig inpakken en richting het vliegveld. Een lange reis te gaan. De vliegtuigen hadden vertraging, maar op Hongkong kan je wel gratis internetten :)