Indonesië

Meer informatie over Indonesië

Dag 4 - Ulun Danu Tempel

22-08-2007

Vandaag hadden we een privé excursie met een Engelse gids die veel vertelde. We moesten veel rijden over hobbelige bergweggetjes. We reden naar de Ulun Danu tempel, deze lag mooi tegen een meer aan. Er was ook een mooie tuin bij.

Na het tempelbezoek gingen we naar een markt waar we souvenirs hebben gekocht. Ik had alles echt heel goedkoop en ze wilden het bijna niet verkopen. Toch vond ik dit ook wel weer zielig, omdat er helemaal niet zoveel toeristen waren en er zoveel shops/concurrentie was dat ze misschien wel niks verkochten. En wat ze dan verkochten verdienden ze bijna niks aan. Hmm.

Onderweg stopte we bij rijstterrassen waar we veel foto’s hebben gemaakt. Zo hadden we ons Bali echt voorgesteld!

We zijn ook naar het vlinderpark geweest waar je kon zien hoe een vlinder geboren werd, erg bijzonder! Je kon er ook hele grote vlinders vasthouden.

In de bergen was het erg mistig en zaten we midden in de wolken.

Omdat we deze gids veel beter vonden en de bestuurder ook erg hard moest werken op de moeilijke bergweggetjes hebben we ze beide 50.000 Rp (5 euro) fooi gegeven. Daar waren ze echt heel erg blij mee!

’s Avonds zijn we met het hotel busje Sanur ingegaan en we hebben we een Canadees-Balinees restaurant gegeten (Randy’s). Het eten was er erg lekker en goedkoop. Het heette Randy’s en de moeder van Randy kwam nog met ons praten, zijn was Canadees en getrouwd met een Balinees.

Terug naar huis hebben we gelopen.