Indonesië

Meer informatie over Indonesië

Sanur Strand

19-08-2007

Na heerlijk geslapen te hebben zijn we naar het ontbijt gegaan. Dit was erg goed, met toast, muffins, stokbrood, croissants etc. Ook warme halve kippenpoten enzo, maar dat hoef ik niet ’s ochtends. Na het ontbijt zijn we met het hotel busje naar de supermarkt gegaan. Bali zag er vandaag al heel wat aangenamer uit. Er zijn niet eindeloos veel verkopers die je vast klampen, dus het valt best mee.

Terug bij het hotel hebben we de excursies met Made ingepland. Straks gaan we even bij het strand kijken.

Het strand van Sanur was erg mooi, rustig, lang maar niet breed. We wisten niet waar we moesten gaan liggen omdat er maar weinig mensen echt met hun handdoek op het zand lagen. Iedereen had bij een strandstoel. We gingen maar ergens heen waar stoelen vrij waren, maar daar gingen we ook snel weer weg omdat we daar zogenaamd niet goed konden zwemmen door het zeewier.

Terug bij de plek waar we afgezet werden bleek dat voor ons te zijn. Het was voor de mensen van ons hotel! Mooi!

Mijn broertje en ik gingen meteen de zee in. Er lag zacht zand en het water was zo helder als in het zwembad. Dat was leuk! Zo’n mooie zee had ik nog nooit gezien. Na iets meer dan 10 meter hield het zand echter op en kwamen er hardere en scherpere stenen en zeewier etc. Mijn broertje en ik besloten om toch verder te gaan omdat er geen golven waren hier. Die waren een stuk verder aan het omslaan. Dat kwam doordat het heel ondiep werd, door het koraalrif.

Het was lastig om er te komen, soms werd het zo ondiep dat het water tot je enkels kwam. Eenmaal bij de golven was het nog best spannend. Het waren hele hoge golven en de stroming was erg sterk. Je voelde het water terugstromen als er een golf aankwam. Het werd ook eb kwamen we later achter. Door de hoge golven en het ondiepe water haalde ik mijn rug half open aan een uitstekend stuk koraal. We besloten maar terug te gaan.

Dat was nog een stuk moeilijker dan we dachten. Omdat het ondiep was geworden door het tij. We moesten bijna het hele stuk lopen op onze blote voeten, wat erg pijnlijk was. Mijn broertje ging veel sneller maar bleef op een gegeven moment lang stilstaan. Hij bleek gestoken te zijn door een zee-egel! Hij durfde niet verder omdat ze overal om hem heen zaten. Nadat ik toch verder ging, kwam hij ook maar mee. Toen we er op gingen letten zagen we nog veel meer zwarte zee-egels. Dat maakte de helse toch terug nog een stuk enger. Uiteindelijk hebben we er 1,5 uur over gaan, over een klein stukje heen en weer.

Terug op het strand kreeg mijn broertje een traditionele Balinese behandeling tegen de zee-egel steek.

’s Avonds hebben we lekker gegeten in een restaurantje tegenover het hotel. Daarna ook nog de fitness en sauna bekeken.

De rest van de avond Horror Night gehouden met The House of Wax.