Zondag: vertrek naar Egypte

30-12-2007
Zondag avond om 21.00 uur vertrok het vliegtuig. We hadden e-tickets van KLM, dus we konden thuis al inchecken. Via seatguru.com heb ik er voor gezorgd dat we niet op een slechte plaats in het vliegtuig komen te zitten.   Op Schiphol gaat alles heel snel. Inchecken is zo gedaan en ook de paspoo...

Stadstocht en Egyptisch Museum

31-12-2007
Na een koude nacht stonden we vroeg op. We wilden om 9 uur ontbijten. We namen de lift naar beneden, maar daar was geen ontbijt. Het bleek helemaal boven te zijn. We zagen Cairo nu voor het eerst bij daglicht met een lekker zonnetje. Daar werden we wel vrolijk van! Voordat de excursie begon hadden w...
Meer...

Nieuwsjaardag 2008: de piramides!

01-01-2008
Vandaag hadden we een dagtocht. Na het ontbijt van 3 broodjes met honing, gingen we met de bus naar Sakkarah. Een ritje van 45 minuten. Toen we tickets gingen kopen kreeg ik weer korting met mijn verlopen studenten kaart. Toch handig 50% korting. Bij Sakkarah zagen we een piramide met laagjes die er...

Trein naar Luxor

02-01-2008
Vandaag stonden we om 6 uur op. Na het douchen en inpakken vertrokken we naar het station. Daar zou om 8 uur de trein naar Luxor komen, maar dit werd uiteindelijk iets van half 9. Ongeveer 11 uur later kwamen we aan in Luxor. De treinreis was erg lang, maar de uitzichten waren mooi en met een beetje...

Luxor

03-01-2008
Vandaag werden we al om 5 uur wakker van 2 moskeen die begonnen te jengelen. Hoe kunnen de mensen hier daar ooit mee leven? Om 6 uur zaten we aan het ontbijt om vervolgens om 7 uur te vertrekken naar de Vallei van de Koningen. Het was iets meer dan een half uur rijden, verder dan ik dacht. Eerst moe...

Luxor: Karnak

04-01-2008
We zitten nu in de trein terug na en hele leuke dag. We hebben eerst ruim uitgeslapen tot 9 uur. Uiteraard werden we wel om 5 uur wakker van de moskee, maar daarna hebben we lekker doorgeslapen. Om half 10 zaten we aan het ontbijt, wat niet meer was dan harde taaie bolletjes met jam. Om 12 uur moest...

Laatste Dag: Cairo en de grote piramides

05-01-2008
De treinreis van Luxor naar Cairo was uiteindelijk iets minder erg dan verwacht. Ik heb nog wel een redelijk kunnen slapen, al lag er wel een klein kind te schreeuwen de halve nacht.Dit keer deden we er iets minder dan 11 uur over. Rond 7 uur waren we in Cairo op Gizah Station. Met de bus gingen we ...

Terug naar Nederland

06-01-2008
Om kwart voor 12 ging de wekker. Nog even inpakken en dan gaan we naar het vliegveld.Op het vliegveld was niet veel te doen. Ons vliegtuig vertrok om kwart over 4.Het was wel een leuk vliegtuig, met je eigen media-set. Je kon zelf je films starten en stoppen enzo. Erg goed! Ik heb me wel vermaakt. I...