Dag 1 - Amsterdam - Delhi

09-07-2006
Om half 2 ’s nachts landen we in Delhi. Smelly Delhi. We hebben het laatste stuk van de vlucht door onweer gevlogen. Ik heb last van mijn rug en mijn voeten tintelen. Zodra we het vliegtuig uitstappen slaat de benauwdheid in ons gezicht. Het eerste wat me opvalt is de geur. Het ruikt hier anders. He...
Meer...

Dag 2 - Delhi

10-07-2006
Op het programma staat een gezamenlijk ontbijt en we staan vroeg op. Het was een onrustige nacht, veel te warm om diep te slapen en veel te lawaaierig voor mij. Het verkeer schijnt hier constant te toeteren. Bij de douche doen we een vreemde ontdekking. Het water heeft hier één temperatuur; lauw. Ko...
Meer...

Dag 3 - Jaisalmer

11-07-2006
Tot onze verbazing sliep het best lekker. De rijdende trein veroorzaakt een wiegende beweging en gaf me een rustig gevoel. Bij het openschuiven van de gordijnen blijken we door de woestijn te rijden. We zijn de eerste coupé van de groep die wakker is. We nuttigen een banaan als ontbijt en kijken suf...
Meer...

Dag 4 - Jaisalmer

12-07-2006
De volgende dag begeven we ons weer naar het fort. Er is verder vrij weinig te beleven in het stadje. We bekijken een paleis en 3 tempels. Ik hou mijn adem in bij het verfijnde houwwerk wat hier staat. Het is vreselijk gedetailleerd en ik kan me niet inbeelden wat voor een klus dit geweest moet zijn...
Meer...

Dag 5 - Jodhpur

13-07-2006
De wekker gaat vroeg. Veel te vroeg. Ik neem een douche en trek schone kleren aan. Ze ruiken na 4 dagen in de rugzak al vreselijk muf. Vervolgens krijg ik een kus van Michiel. Oh ja, vandaag ben ik jarig! En de reis is mijn cadeau. Ook hij doucht en kleedt zich aan terwijl ik vast bezig ben met het ...
Meer...

Dag 6 - Udaipur via Kumbhalargh

14-07-2006
Het is echt zonde dat we maar één dag mochten genieten van het prachtige Jodhpur.. Onze reis vervolgt zich naar Udaipur, maar onderweg zullen we stoppen in Ranakpur en Kumbalargh om respectievelijk een Jaïn-tempelcomplex en een fort te gaan bekijken. Het landschap verandert van woestijnachtig n...
Meer...

Dag 7 - Udaipur

15-07-2006
De nacht was een ramp. Een luxe hotel hoeft niets te betekenen, tot 12 uur ’s nachts is doorgewerkt met het afbikken van een marmeren vloer. Daarna besloot een andere gast een house-party te houden. Ik ben bijzonder blij dat ik oordopjes heb meegenomen op deze reis. Na een kort ontbijt nemen we een ...
Meer...

Dag 8 - Pushkar, via Ajmer

16-07-2006
Vandaag reizen we af naar Pushkar, via de heilige moslimplaats Ajmer. Hier zou een belangrijke moslimprofeet begraven liggen. Over Ajmer kan ik achteraf kort zijn. Het was niet leuk. We moesten met paard en wagen naar de moskee, de paarden waren uitgemergeld en werden naar mijn mening mishandeld. Ik...
Meer...

Dag 9 - Pushkar

17-07-2006
Vandaag zijn we in Pushkar, één van de meest heilige steden van India. Volgens de legende zou hier een lotusbloem op de grond zijn gevallen, waarna er een bron ontstond. Dit zou het huidige meer zijn waar Pushkar omheen ligt.             Om 11....
Meer...

Dag 10 - Jaipur

18-07-2006
Vandaag worden we naar Jaipur gereden. Dit is de grootste stad van Rajasthan. Hier zullen we verblijven in een echt Maharajapaleis! Bij aankomst zegt de reisleider dat er één romantische kamer is, en dat Michiel en ik die krijgen! Ik voel me vereerd. De kamer blijkt het ronde tuinhuisje te zijn, wat...
Meer...

Dag 11 - Jaipur

19-07-2006
Ook vandaag moeten we weer vroeg opstaan. We gaan het Amberfort bezoeken, en wel op de rug van een olifant. Deze olifanten beginnen om 08.00 uur, dus we moeten er op tijd zijn! Het opstappen is gelukkig niet moeilijk, er is gewoon een soort platform gebouwd, vanwaar je zo in het bakje op de olifant ...
Meer...

Dag 12 - Agra, met de Taj Mahal

20-07-2006
Vandaag bezoeken we de Taj Mahal, het reismoment waar de hele groep naar uitkijkt. Eerst gaan we nog langs Fatehpur Sikri, een verlaten stad. Er hebben maar 14 jaar mensen gewoond, daarna was het water op. De gebouwtjes zijn oud en het is moeilijk je voor te stellen hoe ze eruit zagen toen er nog me...
Meer...

Dag 13 - Agra

21-07-2006
Vandaag is het dan zover. De Delhi-belly heeft ook mij te pakken, en hoe. Om 12 uur moeten we uit de hotelkamers en ik ga op een bank in de lobby liggen om verder uit te zieken. Het gemarineerde ei wat zich gisteren in mijn curry bevond is de boosdoener. Ik heb honger, maar een banaan eten bleek enk...
Meer...

Dag 14 - Orchha

22-07-2006
Vandaag voel ik me een stuk beter. Bij het ontbijt doe ik het echter rustig aan, omdat ik niet het risico wil lopen me te vergissen. Vandaag doe ik alles rustig aan. We gaan het dorpje in en zien veel pelgrims, die een voettocht naar de Ganges maken, om hier kruikjes water te halen. Ook hier in het...
Meer...

Dag 15 - Khajuraho

23-07-2006
Bij het ochtendgloren voel ik me een stuk beter! De tassen worden snel aangevuld met laatste-moment inpakken en we verzamelen ons bij de bus, waar we onze tas afgeven. Daarna volgt voor mij een stevig ontbijt, ik rammel van de honger! De bus brengt ons naar Khajuraho. Een stad waarmee we veel moeit...
Meer...

Dag 16 - Khajuraho

25-07-2006
Vandaag mogen we van onszelf een beetje uitslapen. Andere groepsleden zijn mee op een facultatieve excursie naar watervallen in de buurt. Wij zagen hier niet zoveel in, en gaan vandaag de tempels bekijken. Er zijn verschillende tempelgroepen, maar de Westelijke zijn het mooist. Ze zijn goed onderhou...
Meer...

Dag 17 - Allahabad

26-07-2006
Vandaag volgt een dag in de bus. We moeten láng rijden. Pas tegen 5-en arriveren we bij Triveni Sangam, de plek waar 3 rivieren bij elkaar komen. Één van deze rivieren in slechts mythologisch, de ander is de Ganges. Het is een belangrijke plek in het hindu-geloof. De plek zelf is niet bijzonder. Het...
Meer...

Dag 18 - Varanasi

28-07-2006
Vandaag gaan we eerst met de bus naar een aanmeerplek voor de boot, waarna we een boottocht van 2 uur zullen maken. De busrit lijkt eindeloos te duren, en bij het uitstappen vraagt iedereen naar een wc. Iedereen moet snel in de busjes voordat we de boot opgaan. Of boot, het was meer een sloep met ba...
Meer...

Dag 19 - Varanasi, met uitstapje naar Sarnath

29-07-2006
Vandaag gaat de wekker om 04.30. Een ware kwelling, maar we slepen ons dapper het bed uit om een lauwe douche te nemen, ons aan te kleden en onze rugzak te pakken. Om 5 uur verzamelen we beneden in de lobby. De taxibusjes rijden ons naar de ghats, waar een sloep klaar ligt. We mogen hier plaats in n...
Meer...

Dag 20 - Varanasi

30-07-2006
Vandaag konden we heerlijk uitslapen, wat ook hard nodig was na de vroege ochtendrit van gisteren. Bij het wakker worden zien we dat de zon buiten hard zijn best doet de aarde te bakken. Inclusief ons. Zodra we een voet buiten het hotel zetten brandt de zon op ons hoofd.  Het voordeel is dat de...
Meer...

Dag 21 - Delhi

31-07-2006
’s Ochtends komen we aan in Delhi. We worden herenigd met onze oude buschauffeur en bijrijder. Zij rijden ons naar het hotel, waar we onze tas dumpen en ons snel kunnen opfrissen, waarna we een soort citytour gaan doen. Eerst worden we langs de overheidsgebouwen in Delhi gereden. Mooi voor op de fot...