Mexico

Meer informatie over Mexico

Dag 5 - Oaxaca

05-08-2008

Hoewel vandaag een excersie naar Monte Alban (een ander ruïne-complex) werd aangeboden, hebben Michiel en ik veel overlegd en besloten niet mee te gaan.Omdat wij nog naar Chichen Itza zouden gaan (op eigen houtje) zouden we anders waarschijnlijk een overkill aan ruïnes te zien krijgen. Samen met 2 andere groepsleden die niet meegingen hebben we Oaxaca verkend. Dit begon met het ontbijt. De bakkers in dit stadje zijn om 9 uur nog niet open. Waar je je ontbijt moet kopen is dus een raadsel voor ons. Uiteindelijk hebben we op straat 'churros' gekocht, een soort deegsticks die gefrituurd worden en daarna bestrooid worden met kaneelsuiker. Erg lekker eigenlijk!

In Oaxaca kun je vooral goed terecht voor het bezoeken van allerlei kerkjes. Vooral de Santo Domingo was erg indrukwekkend, alles (en dan bedoel ik ook alles, behalve de vloer) was beplakt met bladgoud. Heel indrukwekkend en een beetje patserig, maar wel erg mooi. Ze waren ook net bezig om een stuk opnieuw te beplakken met goud, en dat was interessant om te zien.

Nadat de kerkjes uitgeput waren, zijn we naar het auditorium geklommen. Dit stadion lag boven op een heuvel aan de rand van de stad. De klim naar boven was erg zwaar, maar het uitzicht was de klim dubbel en dwars waard. We hebben daar even zitten rusten en een broodje gegeten.

Na een korte pauze in het hotel zijn we weer de stad ingegaan, waar we zijn gaan eten bij een klein restaurantje wat we eerder vandaag gezien hadden. Voor 60 pesos (ongeveer 4 euro) krijg je een compleet 3 gangen menu met een drankje. Ik nam gefrituurde tortilla's met guacemole. Vooraf kreeg ik nog courgette-soep met mais. Het eten was goed en het restaurant was erg gezellig. Toen we terug naar het hotel gingen zagen we nog een processie door het centrim trekken, dat was ook erg leuk om te zien.

<< Vorige: Dag 4 - Reisdag naar Oaxaca | >> Volgende: Dag 6 - Reisdag naar Chiapa de Corzo