Suriname

Meer informatie over Suriname

Dag 4 - de Cola Creek!

23-03-2008

Vandaag was ons eerste georganiseerde uitje (uiteraard geregeld door reisleidster Sanne) naar de Cola Creek. Om 10 uur werden we opgehaald door 1 van de 3 broers die de stagiares rondrijden (Edje, Petje en.. Brian). De Cola Creek is een soort recreatiepark zoals de Delfste Hout of het Twiske ofzo. Het was ongeveer een uurtje rijden en lag een kleinstukje voorbij het vliegveld. Het laatste deel van de weg was erg hobbelig en er stond een file om binnen te rijden, dus het laatste stukje zijn we gaan lopen.

De Cola Creek dankt zijn naam aan de kleur van het water. Het water is bruin-oranje, en het is het resultaat van rottende vegetatie (Gelukkig las ik dit pas nadat ik erin gezwommen had!). Het schijnt wel erg goed te zijn voor je huid. Als je erin zwemt, krijgt je huid de kleur die jodium ook geeft aan je huid.

Ook voor Surinamers is dit een soort vakantieplek en er komen dan ook veel dagjesmensen. We hebben onze dag doorgebracht met zonnen, lezen, hangmat-liggen, andere mensen kijken en spelletjes spelen.

Na ongeveer 3 uur trokken de oudjes het niet meer en zijn we teruggereden door Edje. Bij het hotel hebben we nog even liggen zonnen/zwemmen en toen zijn we terug naar huis gegaan, om ons op te frissen voor het avondeten.
We hebben gegeten bij Mambo grill, een restaurantje tegenover het hotel. Het eten was erg lekker. Voor het toetje zijn we naar Tangelo geweest, een ijssalon vlakbij. Ik ben daar verslaafd geraakt aan de Vanille-milkshake. Die is echt goddelijk zo lekker!

Daarna nog even bij het Torarica gekeken. Dit is de voorloper van het Royal Torarica en is ook erg mooi. Het is er alleen wel veel drukker. Hier is de tuin wel af en zijn ook tennisbanen. Ook ligt er een soortje piertje in de tuin in de Surinamerivier. Dit was heel romantisch. Jammer dat Michiel de ring niet bij zich had (mijn collega's hebben elke vakantie een soort weddenschap dat ik déze vakantie wel door hem ten huwelijk zal worden gevraagd).

<< Vorige: Dag 3 - Holi Phagwa in de Palmentuin | >> Volgende: Dag 5 - Uitje met de boot

lewiena 16-08-2009
hallo wij zijn 3 week suriname geweest ook bij cola creek geweldige park en erg genoten.maar ook zijn wij naar blans marie geweest dit is echt aan te raden om daar een kijkje te nemen als je in suriname bent zeker iss de fort zeelandia en paramaribo ook mooi maar de moeiste plekjes is echt het binnenland in uiteraad wel met iemand die de weg kent,als je nieuwschierig bent er staan foto op hyves,groetjes lewiena