Dag 1 - Amsterdam - Caïro

30-12-2007
Vandaag vliegen we naar Caïro. We vliegen met KLM, en onze vlucht vertrekt om 21.00 uur. De zondag duurt lang, wachtend op ons vertrek. De vlucht daarentegen duurt helemaal niet lang, al na 4,5 uur landen we in Caïro. In Egypte is het een uur later dan in Nederland, en voordat we in ons hotel zijn i...
Meer...

Dag 2 - Caïro

31-12-2007
Vandaag moesten we relatief vroeg opstaan, omdat we om 10 uur zouden beginnen met onze excursie. We zouden eerst de Citadel gaan, een soort paleis met daarin een moskee. De moskee viel me een beetje tegen, hij was wel mooi maar hij was niet 'wow'. Het uitzicht over Caïro was wel erg mooi, de stad is...
Meer...

Dag 3 - Caïro, Saqara en Giza

01-01-2008
Vandaag staan de pyramides van Saqara en Giza [met Sphinx] op het programma! Vandaag om kwart voor 9 op. Na een vlug ontbijt worden we de bus ingeladen en gaan we op weg naar Saqara. Het is een flink eind rijden. Hier bevindt zich een trappyramide, zoals deze in het begin werden gebouwd. We gaa...
Meer...

Dag 4 - De trein naar Luxor

02-01-2008
Vandaag moesten we vroeg ons bed uit. Kwart voor 6. We konden niet ontbijten in het hotel, maar kregen een breakfast box mee. We moeten zo vroeg ons bed uit omdat we met de trein naar Luxor zullen gaan. Dat is een rit van ongeveer 11 uur. Slopend! De trein zal om 8 uur vertrekken van station Giza. A...
Meer...

Dag 5 - Luxor en de Vallei der Koningen

03-01-2008
Vandaag begint onze excursie om 7 uur. Dat betekent om kwart voor 6 opstaan. Gelukkig begint het ontbijt in dit hotel al om 6 uur, dus we kunnen nog even vlug ontbijten voor we vertrekken. Als eerste rijden we naar de Vallei der Koningen, wat toch wel een eindje weg is. We rijden van de groene Nijl...
Meer...

Dag 6 - Luxor en Karnak

04-01-2008
Vandaag konden we eindelijk een keer uitslapen, en dat is iets wat we hard nodig hadden! Hoewel we eerst om 5 uur wakker werden ivm met de islamitische oproep voor het ochtendgebed, en vervolgens om 7 uur nog een keer om dezelfde reden, hebben we er een heerlijk nachtje op zitten. Pas om half 10 gaa...
Meer...

Dag 7 - Caïro

05-01-2008
In Caïro worden we naar een ander, chique hotel gebracht, vlakbij het hotel waar we de eerste dagen verbleven. Nadat we ons hebben opgefrist [onder een kokend hete douche] gaan we ontbijten en checken we online in, zodat we vanacht goede stoelen hebben in het vliegtuig. Michiel wil heel graag nog na...
Meer...

Dag 8 - Caïro - Amsterdam

06-01-2008
Van kwart voor 7 tot kwart voor 12 hebben we heerlijk kunnen slapen. Dat heeft ons echt goed gedaan. We pakken onze tas in, poetsen onze tanden en gaan beneden in de lobby zitten. Langzaamaan komt de hele groep samen en de busjes zijn ook al gearriveerd. We vertrekken naar het vliegveld. Dat is nog ...