Egypte

Meer informatie over Egypte

Dag 4 - De trein naar Luxor

02-01-2008

Vandaag moesten we vroeg ons bed uit. Kwart voor 6. We konden niet ontbijten in het hotel, maar kregen een breakfast box mee. We moeten zo vroeg ons bed uit omdat we met de trein naar Luxor zullen gaan. Dat is een rit van ongeveer 11 uur. Slopend! De trein zal om 8 uur vertrekken van station Giza. Als we daar aankomen heeft de trein 20 minuten vertraging [al spreken Egyptenaren pas na een half uur van vertraging, tot die tijd rijdt een trein op tijd]. Als de trein het station binnenrijdt zijn Michiel en ik als één van de eersten in de wagon. Omdat ik de Egyptische cijfers al een beetje uit mijn hoofd had geleerd kon ik een beetje lezen welke plekken onze gereserveerde plekken waren. We hebben mooie plekken uitgekozen, bij een goed raam, niet bij de deur naar het toilet [wat onwijs stonk naar putgeur!] en ook niet met rare Egyptenaren naast ons.

De rit duurt lang, ik probeer te slapen, luister naar mijn mp3 speler, lees mijn boek, praat met Michiel en kijk naar buiten. Na ongeveer 10-en-een-half uur komen we aan in Luxor. We lopen naar de bus en worden naar het hotel gereden. Het hotel heet 'Shady Hotel', iets waar de hele groep een beetje giegelig over doet. Het hotel is ook een beetje Shabby, geen lakens [nadat we erom gevraagd hadden kregen we ze wel] en warm water kwam niet hoger dan de 3e verdieping. We gaan eten bij MacDonalds en zien ondertussen de tempel van Luxor 'by night'. Het is mooi verlicht en ik denk dat we hier wel een paar mooie dagen zullen doorbrengen.

PS Ik heb al de hele vakantie bilkramp en dat is van deze treinreis niet beter geworden!

<< Vorige: Dag 3 - Caïro, Saqara en Giza | >> Volgende: Dag 5 - Luxor en de Vallei der Koningen