Indonesiƫ

Meer informatie over Indonesiƫ

Dag 19

22-09-2010

Hey allemaal,

Even een kort verslagje van ons wat we zoal hebben gedaan op Bali. De planning was om het vooral RUSTIG aan te doen...maar dat bleek al snel erg moeilijk. We hebben ondertussen alweer van alles gezien en gedaan.

De eerste dag zijn we gaan shoppuh voor souveniers in het plaatsje Ubud. Erg leuke marktjes met allerlei leuke spulletjes. Goede oefening om het afdingen te leren, want dat is werkelijk een sport in Indonesie. In de snikhete dag zijn we door de stad gelopen richting 'Monkeyforrest'. Daar hebben we erg leuke pica's gemaakt (nogmaals sorry voor het weglaten van de foto's, maar de foto's van Lin hebben een te hoog GB, dat kunnen de pc's hier niet aan). We hadden een beide een flesje water in de handen, wat ons al snel genoodzaakt leek deze op de grond te gooien, wilde we zonder kleerscheuren het park verlaten. Want de apen beklommen als eerste Jeanny op pad richting het flesje. Het aapje greep het flesje uit handen, wist deze met zijn bek open te draaien en begon te drinken.

De tweede dag zijn we naar het vlinderpark gegaan vlakbij Ubud, waar er ontzettend grote vlinders op onze lichamen werden gezet. Gelukkig op de kleding want als je de grote van het lijfie van dat beessie zag... JAAIKS!! Ze waren erg mooi, wel treurig te horen dat deze grote kleurrijke vlinders maar 5 dagen leven. Middelgrote vlinders maar 2 weken van hun gefladder mogen genieten en kleinere vlinders leven langer.

De volgende dag hebben we gedanst en gekust met Rikkie......... de DOLFIJN!! Erg leuke ervaring. Rikkie heeft allerlei kunstjes voor ons gedaan, ons geknuffeld en onder water een cadeautje gegeven (steen). Vervolgens moesten we om de beurt onze hand in de bek van Rikkie steken, leuk plaatje voor op de foto. De instructeur vond Linda een erg leuk sl8offer om een streek bij uit te halen. Toen zij haar hand in Rikkie zijn bek hield sloeg hij tegen de onderkaak van de dolfijn, Lin was in alle staten... met een trillende hand nog maar een keer om de angst te overwinnen. Haha..

Next day, yesterday! Is Linda 2 keer gaan duiken bij de kust van Nusa Dua. Jeanny is wel meegegaan op de boot, genieten van het zonnetje. En jawel Linda heeft Nemo weer gevonden (was ook al aan de kust bij Thailand). Daarnaast heeft ze een zeester en een zeeSLANG vastgehouden. De duikinstructeur wist een leuk trucje om vissen te lokken. Hij gaf Lin een zakje brood in haar handen en sloeg deze kapot. Werkelijk aaaalle vissen groot en klein kwamen op haar af. Ze werd zelfs gebeten.. nja het voelt aan als 'hard kietelen'.

Vandaag (zouden we het dan eigenlijk echt rustig aan doen) Maar de drang van Jeanny was te groot om toch ook nog een rit van 2 uur te maken naar het Olifantenpark. Waar we 3 babyolifantjes hebben gezien en geknuffeld, een olifantenshow hebben mogen bewonderen -waarbij Lin onderdeel werd van een act- en op een Mannetjes olifant een tocht hebben gemaakt van een half uur. We waren nog geen 5 minuten onderweg en het begon te stort regenen! Nja gewoon doorlopen met die hap.. Al met al wederom een geslaagde dag.

Morgen gaan we dan ECHT RELAXEN!! HAHAHA Al die dagen hebben we snel een duikje in het zwembad gemaakt bij het hotel. Eergister zijn we beide verbrand. In de zon in slaap gevallen is in Indonesie niet zo'n strak plan. Zelfs op een bewolkte dag verkleur je als witte. :-)

Overmorgen vertrekken we richting Blanda-land.

Voor nu gaan we nog even shoppuh.. en dan genieten van een cocktail, en de oogjes dicht!