Suriname

Meer informatie over Suriname

Nieuw Amsterdam en Dolfijnen

24-03-2008

Vandaag moesten we er vroeg uit. We gingen varen en dolfijnen kijken. OM 7.30 uur zou het busje ons ophalen, maar die kwam niet opdagen. Dus gingen we maar met de taxi naar het opstappunt van de boot (Leonsbrerg).

We gingen eerst naar de overkant van de rivier, daar was Fort Nieuw Amsterdam. Dit was echt een heel leuk klein dorpje met een dijk waarover je kon wandelen. Op de dijk stonden oude kanonnen. Het was er heel rustig en mooi. Er was ook een openlucht museum, maar dit was dicht omdat het 2e paasdag was. Via een eng bospaadje aan het einde van de dijk en een kapot bruggetje stonden we toch opeens in het openlucht museum, zomaar. Via het museum liepen we terug naar de boot. We moesten ons nog wel langs een hek manoeuvreren om weer uit het museum te komen.

De volgende stop was Braamspunt. Maar onderweg gingen we nog dolfijnen spotten. We hebben er heel veel gezien in de rivier. Ze kwamen rustig even boven water om adem te halen. Foto's maken was wel lastig. Ze sprongen niet helemaal uit het water.

Bij Braamspunt komen 2 rivieren bij elkaar uit in de Atlantische Oceaan. Er was ook een vissersdorpje, maar dat stonk heel erg naar vis. We hebben er een lange wandeling gemaakt over het strand en genoten van de mooie natuur om ons heen.

Tot slot hadden we ene lange boottocht (1,5 uur) naar Frederick's Dorp. Dat is een oude plantage en nu een hotel met kleine huisjes. We hebben er heerlijk geluncht. Er was maar 1 menu, dus dat was makkelijk.

De weg terug ging sneller, toen hadden we wind en stroming mee. Bij het aanlegpunt stond de taxi al voor ons klaar. Thuis aangekomen de schade bekeken, redelijk verbrand. Koude douche en after sun helpt wel gelukkig.

We hebben gegeten bij Dok 204. Wat een vreemde tent. Vreemde gasten, chaotische organisatie, wel lekker eten, lang wachten, duur.

<< Vorige: Colakreek - Suriname | >> Volgende: Fort Zeelandia en Paramaribo stad