Suriname

Meer informatie over Suriname

Paramaribo, rust in de Palmentuin

27-03-2008

Vandaag is alweer onze laatste dag.
's Ochtends hebben we onze koffers ingepakt. Daarna zijn we naar de Jeruzalem Bazaar geweest om een hangmat te kopen. Die zijn spot goedkoop (15 euro) en een leuke souvenir! Komt vast nog wel eens van pas in Nederland.
Onze eerste keus was er niet meer, alleen het showmodel. 2e keus was helemaal vies, en de 3e namen we dan toch maar. Een blauw met witte geweven hangmat.

Na de Bazaar zijn we nog even over de markt gelopen, daar stonk het heel erg naar vis! Bah, geen fijne lucht. We werden echt uitgeput door de hitte. In de palmentuin vonden we een bankje met schaduw, daar hebben we een uurtje gerelaxt.

Achter de palmentuin zit: "Zus en Zo". Daar hebben we super lekker geluncht! Het was heerlijk.

Na de lunch hebben we onze koffers opgehaald en kwam het busje om ons naar het vliegveld te brengen. Het vliegveld is klein, geen gates etc. Gewoon 1 hal. Wel makkelijk :)

De vlucht terug was een nachtvlucht. Uiteraard heb ik niet kunnen slapen.

Bij aankomst in Nederland kwamen we in de 100% controle die Schiphol tegenwoordig uitvoert op risicovluchten. Onze vlucht was dus een risicovlucht.
In de slurf uit het vliegtuig stond een drugshond ons te besnuffelen.
Daarna stonden douaneambtenaren die om je paspoort vroegen en kort vroeger hoe lang je in Suriname was en waarom.
Als je door de test heen kwam was er nog een scanner voor je tas, veel mensen moesten daar hun tas al openmaken om te laten zien wat er in zat.
Toen waren we in het normale Schiphol gedeelte. Om bij je bagage te komen moet je dan weer langs de douane. Hier stond gelukkig geen rij!
Toen op naar de bagage band, die was een endje lopen. Onze bagage band was met lint en schotten afgezet, als je je bagage had mocht je er maar via 1 fuik uit. Daar moesten al je tassen en handbagage weer door een scanner. Als dan alles goed was, kon je naar buiten.

Toen waren we weer in Nederland!