De terugreis

06-08-2004
Nog minder dan twee uur te gaan en we zijn eindelijk thuis. De terugweg was wel wat prettiger, omdat we nu niet 's nachts vlogen en ik dus de hele nacht niet sliep.Het vliegtuig vertrok een uur te laat, om ongeveer kwart over 3 en om 6 uur komen we aan in Amsterdam als het goed is.Beijing was super ...

Beijing zoals Beijing is

05-08-2004
De vakantie komt alweer bijna ten einde. 's Ochtends zijn we eerst naar het zomerpaleis van de keizer gegaan. Hij gebruikte dit als zomerpaleis omdat het daar gemiddeld 8 graden koeler is. Het was weer een gigantisch park met een groot meer. Met een marmeren brug met 17 bogen kon je bij het eiland k...
Meer...

Het plein van de hemelse vrede

04-08-2004
Er stond vandaag weer een heel dagprogramma voor ons klaar. Het was super lekker weer buiten (helemaal blauw en een klein beetje wind). We vertrokken met onze bus naar het plein van de hemelse vrede. Hier hebben we nog wat foto's gemaakt omdat de lucht nu zo mooi was.Van het plein liepen we naar de ...

Tempels

03-08-2004
Na het ontbijt vertrokken we om 08.30 naar de Lamatempel. Dit is een Boeddhistische tempel midden in de stad. We kregen uitleg over de boeddhistische rituelen etc. De tempel was erg mooi en we hebben er heel wat foto's gemaakt. Er werd ook veel wierook verbrandt, wat we daar ook gekocht hebben. Na d...

De grote muur

02-08-2004
Vandaag ging de wekker om 06.30 omdat we naar The Great Wall gingen. Op de heenweg maakten we eerst een stop in één of andere staatsfabriek waar ze dingen maakten van een soort steen (jade). Na een rondleiding en uitleg wilde ze dat we dingen gingen kopen, ze lopen continu achter je aan en de prijze...

Beijing ontdekken...

01-08-2004
We zijn ‘s ochtends vroeg op stap gegaan. Eerst ontbeten in het hotel. Daarna naar de antiekstraat, daar verkopen ze…. antiek :P duh. Het was een mooie plek om al wat souvenirs te kopen. Ook kwamen we voor het eerst in aanraking met het afdingen. In het begin ging dat nog erg moeizaam, maar later to...

Aangekomen in Beijing

31-07-2004
Slapen in het vliegtuig lukte niet helaas. Dus het was best wel afzien. Ook omdat er niks leuks was op de video kanalen, enkel Chinese films en een slechte Hollywood film.Tijdens het landen zat ik bij het raam. Het was super mooi weer, maar om Beijing zag je een grote grijze smogwolk.Ons hotel is ve...

De vliegreis

30-07-2004
We zijn onderweg, eindelijk. We werden naar Schiphol gebracht met de auto, iedereen was een beetje zenuwachtig.Als eerste moesten we onze paspoorten ophalen bij de balie van de reisorganisatie, deze waren voorzien van een mooi visum, dus konden we China in. Je kan je visum ook zelf regelen bij de Ch...

Inleiding

29-07-2004
Dit is het reisverslag van mijn reis naar Beijing. De reis is een aantal jaren voor de Olympische Spelen van 2008 gemaakt, maar de voorbereidingen waren toen al duidelijk bezig. Er waren zelfs al T-Shirts te koop met daarop Beijing Olympic Games 2008. Nu de olympische spelen alleen maar dichterbij k...