Belize

Meer informatie over Belize

Dag 18 - Naar Belize

18-08-2008

Vandaag zijn we eindelijk aangekomen op Caye Caulker in Belize. De reis ging voorspoedig dankzij onze goede chauffeur Paco. In Guatemala reden we over een lange zand / steen weg. Bij de grens met Belize moesten we er uit met bagage en al om door de douane te gaan. Net als op een vliegveld.

Toen reden we verder naar Belize City en daar namen we de watertaxi naar Caye Caulker. We hadden een perfecte aansluiting en waren iets na één uur al op Caye Caulker in hotel China Town. Het hotel was van een lage middenklasse, onze kamer was wel ok verder. Andere mensen hadden het slechter getroffen.

Margot en ik wilden samen lunchen. Na een korte wandeling vonden we een tent met grote tafels onder een afdakje met lekker eten. Het eten smaakte heel goed (Hamburger en kipburger). Het enige jammere was, dat er een hele groep Nederlanders van Koning Aap naast ons kwamen zitten, aan onze tafel! Daar hadden we dus echt geen zin in, aso-Nederlanders. Maar er was verder geen plek voor ons samen en ons eten kwam er al aan. We stonden klaar om ons drinken af te rekenen en weg te gaan. Ik kom ook voor mijn rust, niet om tussen een stel Nederlanders te zitten! Uiteindelijk mochten we toch aan een lege tafel zitten waarboven ze eigenlijk aan het verbouwen zijn.
Afgerekend met US dollar en we kregen USD en Bld terug. Alles door elkaar. 1 USD is altijd Bld.

De rest van de middag aan het strandje gelegen en gezwommen in de heldere zee. Veel strand is er niet, maar één klein stukje. De rest van het eiland heeft vooral aanleg steigers. De zonsondergang was erg mooi om te zien.

’s Avonds gegeten met een deel van de groep. Totaal 22 USD kwijt, maar wel erg lekker eten. Bij Bamboo. We hadden uitzicht over de zee en hebben de maanopkomst gezien.

Voor morgen wordt er een snorkel excursie van een halve dag aangeboden. Onze reisbegeleidster van Summum (Gerlinde Nijs) heeft dit geregeld voor 50 Bzd. Op de rest van het eiland kost het overal 40 of 45 Bzd! Wat een nepperij, we regelen het dus zelf wel en gaan niet mee met haar.