Belize

Meer informatie over Belize

Dag 19 - Snorkelen in Caye Caulker

19-08-2008

We waren al voor de wekker wakker, maar we hebben wel super lekker geslapen in het China Town Hotel. Na een korte douche met stinkend water liepen we naar het strand om onze snorkel excursie te boeken voor 40 Bzd. Het vrouwtje van de snorkels was een gezellige Jamaicaanse big momma. Hele aardige en leuke mensen hier.

Daarna gingen we ontbijten, vlakbij het hotel. Margot had banana pancakes die erg lekker waren. Even opfrissen en toen gingen we snorkelen. We waren met drie andere mensen, twee aardige Australiërs en één Italiaanse (?).

De eerste snorkel stop was bij een koraal op 5 minuten varen. We zwommen achter onze gids/kapitein aan en hij wees mooie vissen aan. Het koraal was heel mooi en je zag echt heel veel verschillende soorten vissen met allerlei kleuren. Super mooi. Na 45 minuten gingen we een klein stukje varen naar een plek waar roggen zaten. Die waren echt heel groot. Ze zwommen zo onder je door, wel 10 – 15 bij elkaar. De gids hield er één vast en dan kon je ze aaien. Beetje ruw.
Toen liet hij hem los en zwom hij vlak langs je. Echt gaaf en spannend.

De derde snorkel stop was bij een koraal dat we zelf mochten ontdekken. Weer veel mooie missen en kleuren. Net als op tv en in films. We kwamen ook nog een hele grote rog tegen die zichzelf probeerde in te graven door zand op te stuiven.
Terug op de boot kregen we een lekkere bak fruit. Dat ging er wel in! We waren uitgeput en alles voelde schraal en zou. Maar wat was het gaaf!

Geluncht bij het Herbal Tribe Café. Was ook erg lekker. Al het eten op het eiland smaakt goed.
Toen naar het strand, even gelegen en rond het eiland gezwommen. Nouja, de bovenste punt. Zonsondergang gekeken en gegeten bij Bamboo, zelfde als gisteren omdat al ons geld op was! Het eiland is duurder dan gedacht.
Nog even langs het strand gelopen en sterren gekeken. Ja, Caye Caulker is mooi.