Dag 1 en 2 - Mexico City

01-08-2008
Na een lange vlucht van +- 11 uur vanuit Madrid naar Mexico City kwamen we rond 6 uur ’s ochtends aan. Tijdens de vlucht heb ik nog redelijk kunnen slapen met behulp van oordopjes en reispillen. Op het vliegveld van Mexico City maken we kennis met de groep, we pinnen en kopen water. Voor de douane m...
Meer...

Dag 3 - Mexico City en Teotihuacan

03-08-2008
’s Ochtends gingen we om 8 uur richting de basiliek van de maagd van Guadeloupe (/). Die is echt heel belangrijk voor de katholieken hier. Er zijn altijd missen bezig, zo ook nu en het stond er behoorlijk vol met mensen. Daarna gingen we naar het complex van Teotihuacan. Hier stonden twee grote pira...
Meer...

Dag 4 - Reis naar Oaxaca

04-08-2008
Na een ontbijtje van 55 peso’s p.p. in het hotel van Mexico City vertrokken we om 8 uur met de bus richting Oaxaca. Onderweg stopten we bij twee mooie uitzichten op twee vulkanen, de Popocatépetl en de Witte Vrouw. We zijn ook ergens gestopt waar veel cactussen stonden, om foto’s te maken.Fabienne (...
Meer...

Dag 5 - Oaxaca

05-08-2008
Vandaag hebben we met Monique en Gerben afgesproken om Oaxaca te gaan verkennen. We gaan dus niet mee naar Monte Alban. ’s Ochtends begon de grote zoektocht naar een bakker voor een ontbijt. Nergens te vinden en veel was nog dicht. Uiteindelijk zag ik gefrituurde sticks met suiker er op. Het zag er ...
Meer...

Dag 6 - Reis naar Chiappa de Corzo

06-08-2008
Vandaag hadden we een lange reisdag naar Chippa de Corzo. We vertrokken vroeg, al om 7 uur. Na 30 minuten stopen we bij de boom van Maria del Tule. Deze boom heeft de grootste omtrek ter wereld, 57 meter en schijnt ook een van de oudsten te zijn. We hebben even rondgelopen en foto’s gemaakt. Daarna ...
Meer...

Dag 7 - Canyon de Sumidero en reis naar Palenque

07-08-2008
Deze ochtend gingen we een boottocht van twee uur maken door de Sumidero Canyon. We waren er in 15 minuten en kregen een zwemvest aan. Daarna klommen we in een soort van speedboot. We gingen echt super hard. Heel erg gaaf! We stopten bij vogels, apen en mooie uitzichten. Na elke bocht in de canyon h...
Meer...

Dag 8 - Palenque

08-08-2008
Vandaag gingen we naar de Maya Ruïnes van Palenque. We besloten dit zonder gids gewoon zelf te gaan verkennen. Het was heel veel lopen, maar wel super mooi. Het paleis was de grootste ruïne. Verderop had je een hoger stukje met ook nog eens een aantal tempels (the lookoot) met een heel mooi uitzicht...
Meer...

Dag 9 - Agua Azul en reis naar San Cristobal de las Casas.

09-08-2008
Vandaag de reis terug over de bochtige bergweg. Maar rond 10 uur kwamen we bij Agua Azul. Dit zijn heel veel watervallen bij elkaar. En heel veel water. We liepen helemaal naar boven want daar gingen we zwemmen. Het water was lekker fris, maar niet te koud. Ik was helemaal naar een waterval gezwomme...
Meer...

Dag 10 - San Juan Chamula

10-08-2008
Vandaag maakten we een excursie naar San Juan Chamula met de gids Alex. Hij stond zelfs in de lonely planet beschreven. En in een ander dorpje was vandaag een speciale feestdag. Die twee punten hebben ons overgehaald om met de excursie mee te gaan. Onze grote bus kwam eerst bijna drie keer vast te z...
Meer...

Dag 11 - Naar Guatemala, Panajachel

11-08-2008
Vandaag een lange reisdag naar Panajachel in Guatemala. De grensovergang ging nog best snel, stempeltje in Mexico en nog een stempeltje in Guatemala. De bus moest ontsmet worden, maar dat werd afgekocht. Er is één uur tijdsverschil met Mexico, nog een uur vroeger. Je ziet meteen dat het anders is, a...
Meer...

Dag 12 - Panajachel en Solola

12-08-2008
Vandaag gingen we met een chicken bus naar Solola. De bus is een oude Amerikaanse schoolbus en zat propvol toen we er met zijn 18en bijkwamen. Wel spannend! De markt in Solola was echt een lokale markt, geen souvenirs ofzo. Wel rauw vlees open en bloot. Leuke markt, maar super druk, te druk. We voel...
Meer...

Dag 13 - Jungle Canopy in Panajachel

13-08-2008
Vandaag was echt super gaaf! Margot en ik gingen samen een jungle canopy doen. Dat zijn allemaal kabelbanen midden door de jungle, langs de boomtoppen. We gingen in een tuktuk naar het National Reserve (15 quetzal, was al iets te veel). Het was niet ver, maar wel omhoog, modder etc. We waren blij da...
Meer...

Dag 14 - Chicicastenango en Antigua

14-08-2008
Vandaag gingen we naar Antigua via Chicicastenango. Daar is donderdag en zondag een grote markt. Het was +- 1,5 uur rijden. Daar aangekomen liepen we eerst naar het maya-offer ritueel Pascal Abaj(?). Dat lag boven op een heuvel, langs het masker museum. Boven waren ze bezig met een ritueel van zang,...
Meer...

Dag 15 - Pacaya Vulkaan en Antigua

15-08-2008
Vandaag gingen we de Pacaya vulkaan beklimmen. Omhoog gingen we met paarden (60Q), dat was leuk om te doen. Best eng soms. Ik heb nog nooit echt op een paard gezeten. Het bovenste stuk ging te voet, maar het was heel stijl met een losse stenen ondergrond die wegzakte. Heel erg zwaar. We zaten ook mi...
Meer...

Dag 16 - Reisdag naar Flores

16-08-2008
Vandaag een lange reisdag gehad naar Flores (+- 12 uur).Hier eenmaal aangekomen is het wel erg leuk. Flores is een klein dorpje op een eilandje. Heerlijk warm. Hotel met airco en zwembad met uitzicht op een prachtige zonsondergang. Het is fijn om weer een beetje warm weer te hebben, na alle koude be...
Meer...

Dag 17 - Tikal

17-08-2008
Vandaag was een van de hoogtepunten van de reis. We gingen naar Tikal. Tikal is een groot Maya ruïne complex in de jungle van Guatemala. Het was iets meer dan een uur rijden. Dat kwam ook doordat je maar 45 km/h mocht rijden in het park omdat er dieren konden oversteken. Wij gingen zonder gids het ...
Meer...

Dag 18 - Naar Belize

18-08-2008
Vandaag zijn we eindelijk aangekomen op Caye Caulker in Belize. De reis ging voorspoedig dankzij onze goede chauffeur Paco. In Guatemala reden we over een lange zand / steen weg. Bij de grens met Belize moesten we er uit met bagage en al om door de douane te gaan. Net als op een vliegveld. Toen rede...
Meer...

Dag 19 - Snorkelen in Caye Caulker

19-08-2008
We waren al voor de wekker wakker, maar we hebben wel super lekker geslapen in het China Town Hotel. Na een korte douche met stinkend water liepen we naar het strand om onze snorkel excursie te boeken voor 40 Bzd. Het vrouwtje van de snorkels was een gezellige Jamaicaanse big momma. Hele aardige en ...
Meer...

Dag 20 - Naar Playa del Carmen

20-08-2008
Zo, we zijn nu in Playa del Carmen en hebben gegeten bij 100% Natural. Ik had een sapje (33 peso’s) van banaan/chocolade. Erg lekker. Ze hebben er heel veel sapjes!Playa is wel toeristisch, maar ook wel relaxt met een mooi strand. We hebben ook meteen onze tour naar Chichen Itza geregeld bij Eco Tou...
Meer...

Dag 21 - Chichen Itza

21-08-2008
Vandaag gingen we dus met de Chichen Itza Express naar Chichen Itza. We zouden om 7 uur opgehaald worden bij Hotel Porto Grande ofzo. Dat werd 07.0 bij het hotel ertegenover. We zaten in een mini busje en reden richting Tulum. Op de weg van Playa del Carmen naar Tulum zitten heel veel grote luxe res...
Meer...

Dag 22 - Aan het strand van Playa del Carmen

22-08-2008
Vandaag een heerlijke dag aan het strand gehad in Playa del Carmen. We hebben twee bedjes gehuurd, a 50 peso’s per stuk (4 euro?). Hier kunnen we lekker liggen en we krijgen een beetje schaduw doordat er een doek overheen zit.De hele dag gelegen, echt relaxen. Does this look like vacation? 's Avonds...
Meer...

Dag 23 en 24 - Terug naar Nederland

23-08-2008
Wat een reis! We vertrokken om 8 uur vanaf ons Hotel. Een klein stukje lopen naar een plek waar een bus op ons stond te wachten. We deden onze spullen in de bus en reden naar het vliegveld van Cancun. 45 minuten rijden? Op het vliegveld van Cancun wist de reisbegeleidster niet waar we moesten inchec...