India

Meer informatie over India

Dag 6 - Benaulim

04-09-2009
Vandaag moesten we vroeg opstaan om uit te checken en de trein naar Goa te halen. Deze trein vertrok om 06.55 uur vanaf het oude Victoria Terminus station (ongeveer 10 minuten van ons hotel vandaan). Bij het aandoen van het licht kwamen we erachter dat er kakkerlakken in de kamer zaten. Al die andere dagen hebben we ze niet gezien, bah! En nadat Michiel had gedoucht viel de stroom uit. Dus ik moest in het donker douchen. Lekker begin van de dag... Op het (stinkende en natte) station bleek dat onze trein al 45 minuten vertraging had opgelopen door de regen. Op het station een gekke chocoladedonut als ontbijt gekocht. Om ongeveer kwart voor 8 vertrok de trein dan eindelijk. Bij ons in de coupé zaten 3 Belgische meiden, alledrie net afgestudeerd en nu een maand door India trekkend. Zij deden ook aan couch-surfen, dat gaan Michiel en ik in Bangalore doen. Dus veel zitten praten over de reis en hun ervaringen. Ook hebben we wat gedoezeld en gelezen. Als lunch een heerlijke trein-thali (de beste thali's in India!) en als avondeten gebakken rijst met raïta (yoghurt met groenten). Het uitzicht onderweg zou heel mooi moeten zijn, maar het regende veel. De trein heeft onderweg nog eens 2,5 uur vertraging opgelopen. Uiteindelijk kwamen we pas om half 11 's avond aan. Toen moesten we nog 20 minuten in een te dure taxi zitten en een hotel zoeken. Het goed aangeschreven hotel in de LP bleek best vies te zijn (vieze lakens, dekens en handdoeken). Het dorp was al helemaal uitgestorven en donker, dus in onze frisse lakenzakken gekropen en ondanks alles lekker geslapen. Michiel is wel verkouden geworden tijdens de treinreis en ik voel mijn keel, dat voorspelt niet veel goeds...

<< Vorige: Dag 5 - Mumbai | >> Volgende: Dag 7 - Benaulimn (Goa)