Nog 6 weken tot vertek!

19-07-2009
Jaja, jullie lezen het goed, over 6 weken zitten Michiel en ik in het vliegtuig naar Mumbai! Vanuit Mumbai zullen we door het zuiden van India trekken, langs Goa, Bangalore en Mysore, de backwaters van Kerala en met diwali (lichtjesfeest) hopen we in Chennai te zijn! Vanuit Chennai vliegen we dan n...
Meer...

Dag 1 en dag 2: Reisdag Brussel-Londen-Mumbai

30-08-2009
Na een lange, lange reisdag zijn we aangekomen in Mumbai. De reis begon om 10.30 uur. Wilma bracht ons naar Brussel. Hier vlogen we om 15.25 uur naar Londen, en daar moesten we 6 (!) uur wachten op onze nachtvlucht naar Mumbai. We hebben de tijd gedood met shoppen (maar niets gekocht), mensen kijken...
Meer...

Dag 3 - Mumbai

01-09-2009
Ik heb vanacht best aardig geslapen en was vroeg (07.30 uur) wakker. Na een vlug ontbijt in het restaurantje/de diner naast het hotel hebben we een taxi genomen naar de Gateway of India. Daar begon de walking tour van de Lonely Planet die ik zou leiden. We hebben onderweg veel gebouwen uit de kolo...
Meer...

Dag 4 - Mumbai

02-09-2009
We werden pas om 9 uur wakker! Snel gedoucht, aangekleed en ontbeten. Het plan was om vandaag naar Elephanta Island te gaan, maar nadat we geld hadden gepind bij een ATM vlakbij het hotel waren we al zo doorweekt door de moesson dat we dat niet zagen zitten. Daarom besloten we om naar het Prince of ...
Meer...

Dag 5 - Mumbai

03-09-2009
De wekker ging vandaag om 8 uur en we schrokken allebei wakker uit een diepe slaap. Na een vlug ontbijt de taxi genomen naar de Gateway of India, en van daar de boot naar Elephanta Island genomen. De boot doet er ongeveer 1 uur over. Net buiten de haven lagen meer boten en iemand op onze boot moest ...
Meer...

Dag 6 - Benaulim

04-09-2009
Vandaag moesten we vroeg opstaan om uit te checken en de trein naar Goa te halen. Deze trein vertrok om 06.55 uur vanaf het oude Victoria Terminus station (ongeveer 10 minuten van ons hotel vandaan). Bij het aandoen van het licht kwamen we erachter dat er kakkerlakken in de kamer zaten. Al die ander...

De eerste week

05-09-2009
Ik heb iedereen een week in spanning weten te houden, maar op onze eerste dag in Goa hebben we dan eindelijk een internetcafe gevonden (en de tijd om daar eens rustig te gaan zitten typen). Ik was vergeten hoe intens India kon stinken, op sommige hoeken in Mumbai stonk het zo naar kots/pis/koeienpoe...
Meer...

Dag 7 - Benaulimn (Goa)

05-09-2009
Vanochtend hebben we ontbeten aan het strand met French toast. Daarna zijn we Benaulim ingelopen om een beter hotel te zoeken. Onze keuze viel uiteindelijk op Blue Lagoon: ruime en schone kamer, vriendelijk personeel en wat centraler gelegen. Alhoewel Hotel L'Amour dichterbij het strand lag. Net toe...
Meer...

Dag 8 - Benaulim

06-09-2009
Vandaag begint wederom regenachtig. We lopen naar Palm Grove voor ons ontbijt (onderweg zien we leuke wilde baby-zwijntjes) en bij Palm Grove neem ik een lemon&honey pancake als ontbijt. De lucht ziet er wel lichter uit dan gisteren en we besluiten om vandaag fietsen te huren. Eerst zijn we...
Meer...

Dag 9 - Benaulim

07-09-2009
Vandaag besluiten we na het ontbijt bij Pedro's (oh die French toast, yum!) om naar een specerijenplantage te gaan. Dit is ongeveer 40 minuten rijden. Bij de plantage krijgen we een rondleiding met uitleg. Er is ook een buffetlunch. Er zijn helaas ook waanzinnig veel muskieten die ons een lekke...
Meer...

Dag 10 - Benaulim

08-09-2009
Er staan nog 2 dingen op ons Goa to-do lijstje. De Markt in Margao en een dagtripje naar Old Goa. Dat laatste besluiten we vandaag te doen.Ik begin de dag goed met een fruitsalade bij Palm Groove. De vitaminen kan ik wel gebruiken met mijn fikse verkoudheid en kriebelhoestje. Nadat we onze tanden he...
Meer...

Van de kust naar het binnenland

13-09-2009
Alweer een week voorbij, de tijd vliegt hier! Ik zal jullie niet meer informeren over kakkerlakken. We zijn hier tot de conclusie gekomen dat er in elk hotel/guesthouse kakkerlakken verblijven. We hebben ze namelijk in al onze hotels aangetroffen (van drukke, vieze stad, naar vochtig, warm kustgebie...

Bangalore & Mysore, 2 miljoenensteden

19-09-2009
Pfoe, een flinke zoektocht moeten houden om een internetcafe te vinden. Ze rickshawrijder verstond namelijk Indira cafe, bracht ons daarnaartoe, wist geen internetcafe (cyber cafe, for e-mail! with computers!) te vinden, moest het 6 keer vragen, maar dan toch zijn we 'online'! We zijn nu in Mysore e...
Meer...

Het prachtige Kerala (provincie)

27-09-2009
Na mijn vorige berichtje zijn we nog even naar het paleis van Mysore geweest, omdat dat om 7 uur verlicht zou worden door 90.000 lichtjes. Het regende ondertussen, dus we waren niet erg enthousiast om te wachten in de regen. Gelukkig was het bijna 7 uur. Helaas gingen om 7 uur de lichtjes niet aan. ...
Meer...

Madurai en Kodaikanal, van de hitte naar de kou

04-10-2009
Alweer een nieuw berichtje, gaat de tijd bij jullie ook zo vlug of hebben alleen wij dat gevoel? Nadat we heerlijk zijn bijgekomen in Varkala (lekker gegeten, een yogalesje gevolgd, nog een keer gezwommen in de zee) hebben we dinsdag de bus genomen naar Madurai. Al met al was het een voorspoedige t...

Van typisch Zuid-India naar koloniaal Frankrijk

11-10-2009
De busreis die we na het bericht van vorige week hebben gemaakt, was weer een spannende ervaring. Allereerst kwam de bus veel vroeger aan dan volgens de timetable het geval zou zijn, en bovendien zat de bus binnen 2 minuten helemaal vol. En na nog eens 5 minuten was hij weer helemaal leeg. Om na 5 m...

Vaarwel India

18-10-2009
In Pondicherry hebben we heerlijk bijgetankt wat betreft Europeesheid. Lekker eten, rustige, goed georganiseerde straten, mooie boulevard en een beetje beschaafdheid (denk aan mijn stuk over de vieze gewoonten van Indiërs in een ouder bericht). Uiteindelijk zijn we er in totaal 3 dagen gebleven, en ...

Een piepklein beetje Thailand

20-10-2009
Hier een kort berichtje over Thailand, want morgenavond stappen we alweer in de trein naar Laos! De nachtvlucht naar Bangkok was wederom hels. Het was een vlucht van maar 3 en een half uur, en we konden nauwelijks slapen, omdat er dus om half 1 's nachts nog een avondmaaltijd werd geserveerd. En voo...
Meer...

Vliegensvlug door Laos naar Hanoi (Vietnam)

28-10-2009
De nachttrein naar Vientiane (de hoofdstad van Laos) was een verademing vergeleken met alle trein-, bus- en vliegreizen die we tot nu toe gemaakt hebben deze reis. We zaten slechts met 4 mensen in 1 'coupé', in plaats van de 8 - tot hoeveel erin pasten in India, we hadden echte matrasjes, goede...

Natuur en stad in Vietnam: Halong Bay en Ho Chi Minh City

03-11-2009
Donderdagochtend gingen we met een busje vol touristen richting de Halong Bay, een baai vol bijzondere en adembenemende rotsformaties. Onderweg werden we uiteraard nog bij een dure shop gedropt in de hoop dat we zouden zwichten voor de torenhoge prijzen die ze daar voor doodgewone straatsouveniers v...

Kingdom of Wonder: Cambodja

12-11-2009
Waar was ik gebleven met mijn verslagje? Oh ja, we zouden naar de Cu Chi tunnels gaan! Bij de tour naar de Cu Chi tunnels hoorde ook een bezoek aan de Cao Dai tempel. De Cao Dai tempel is door één bekende bezoeker (een Franse schrijver) beschreven als het meest vulgaire gebouw dat als geloofshuis m...

De ruïnes van Angkor en Het Grote Genieten

20-11-2009
Een week voor terugkomst. Tempelmoe. Azië-moe. Rijstmoe. Reismoe? Ook dat! 3 maanden van huis gaan zoveel sneller voorbij als je de sleur doorbreekt, maar duren ook zoveel langer dan je van te voren inschat. We kijken er allebei naar uit om ons gewone leventje weer op te pakken. We hebben allebei he...

En weer terug in het BITTERKOUDE Nederland

29-11-2009
Na 3 maanden rondreizen door India en Zuid-Oost Azië zijn we na een lange, lange vliegdag weer in Nederland. En wat is het hier koud! En wat is het lekker om in je eigen bedje te slapen, zelf te bepalen wat en wanneer je eet, om weer eens boodschappen te doen bij de hemelse AH! Je realiseert je pas ...