India

Meer informatie over India

Dag 4 - Mumbai

02-09-2009
We werden pas om 9 uur wakker! Snel gedoucht, aangekleed en ontbeten. Het plan was om vandaag naar Elephanta Island te gaan, maar nadat we geld hadden gepind bij een ATM vlakbij het hotel waren we al zo doorweekt door de moesson dat we dat niet zagen zitten. Daarom besloten we om naar het Prince of Wales museum te gaan. We mochten naar binnen tegen het studententarief van 15 rupees (30 cent). In het museum hebben we de Engelstalige audiotour gedaan en zo zijn we meer te weten gekomen over Elephanta Island, terracotta beelden uit de Indusbeschaving, wapens, de kunstcollectie van de familie Tatam Chinees porselein en het Indiase dierenrijk. Het was leuk om te zien (en de Indiase touristen vonden het leuk om ons te zien!). We hebben geluncht in het museum met een sandwich. Gewaagd, want de groenten op de sandwich zijn vast met leidingwater schoongemaakt... Nog altijd was het weer niet opgeknapt, dus zijn we naar de Mahalaxmi Dhobi Ghats gegaan, een grote wasplaats. Een hele arme wijk ook, maar we hadden wederom veel bekijks. De dhobi ghats liggen pal naast een treinstation en daar hebben we nog even gekeken naar de hectiek rondom het reizen met de trein. De trein staat slechts 1 minuut stil, dus dat wordt spannend als wij met de trein gaan reizen! Gelukkig stappen wij overmorgen in bij een beginstation. Daarna zijn we met een taxi naar de tombe en moskee van Hadji Ali gegaan. Dit complex ligt op een klein eiland net in de zee. Alleen bij eb kun je de moskee via een voetpad bereiken. Nadat we genoeg foto's hebben genomen zijn we met een andere taxi naar de bekende jaïntempel in Mumbai genomen. Tijdens onze vorige India-reis echter zoveel jaïntempels gezien dat deze niet erg bijzonder voor ons was. Vanaf de jaïntempel zijn we ontspannen (heuvelafwaarts) naar het strand gewandeld. Lang naar een restaurantje gezocht, en het restaurantje dat we vonden viel uiteindelijk tegen. Slechte bediening, weinig keuze en kant-en-klaar eten, maar wel duur!