India

Meer informatie over India

Dag 3, de eerste echte dag

01-09-2009

Zo, vandaag was onze eerste echte dag. We begonnen met ons included ontbijt, dat was naast het hotel in een soort afgeschermd langwerpig eettentje. Er was toast, niks te drinken voor ons, de thee was super sterk, zelfs met melk erin, en we kregen een banaan. Dus het was nogal primitief, maar ach, voor een ontbijt kon het net.

Na het ontbijt gingen we richting de Gateway of India. De taxichauffeur wist dit gelukkig wel te vinden. Daar was het best leuk, mooi ruim. Ze wilden ons een tour door de stad en boottripjes naar Elephant Island verkopen, maar daar hadden we geen zin in. Wij gingen voor de wandeltour uit de LP. Naast de Gateway of India was het Taj Mahal Hotel, dit was een van de targets bij de Mumbai terror attack.

De wandeltocht bracht ons langs de belangrijke gebouwen uit het koloniale gedeelte van de stad. Zoals het stadhuis, de university of Mumbai en het Prins Charles museum. De wandeltocht ging over normale straten met een normale stoep, dus het was goed te doen en we kregen een goede indruk van de stad en we konden ons een beetje oriënteren.

Na de wandeltocht besloten we naar Leopolds Café te gaan, dit café is heel erg bekend en er komen veel touristen. Ik had een chicken hotdog, erg lekker maar wel veel.

Na de lunch liepen we weer naar de Gateway, die was vlakbij. Maar het was heel heet en er was geen schaduw. Dus we besloten maar weer te gaan. Het was iets na 2 uur en tijdens de wandeltocht zijn we langs 2 bioscopen gekomen. De Regal Cinema en Eros Cinema. Bij die laatste draaide de film Pelham 123 om 14.30, daar hadden we wel zin in!

De bioscoop was erg leuk, een kaartje voor het balkon boven koste 100rs. Beneden was 60rs. We hadden de beste plekken in het midden vooraan op het balkon. De film was ook nog eens erg goed, lekker veel actie en spanning. Toen we de zaal inliepen was nog net het volkslied bezig, dat draaien ze altijd vlak voor de film.

Na de film even langs het hotel geweest en toen richting Chowpatty Beach. Dit zou een beetje een hangout plek zijn voor in de avond. Het was een leuk strandje, afgezien van de vervuiling. Het water schijnt er ook toxic te zijn.

Op het strand waren de voorbereidingen voor het Ganesh festival al in volle gang. Bij dat festival (wat tien, elf of twaalf dagen duurt) worden er op verschillende plekken Ganesh standbeelden gemaakt, aan het einde worden die in zee gegooid bij Chowpatty beach. Via internet was ik er thuis op uitgekomen dat het vandaag moest zijn (dat was het duidelijk niet). Volgens een verkoper bij de Gateway zou het 4 september zijn. Bij Chowpatty gevraagd, toen zei diegene dat het morgen was. Nu wisten we het nog niet zeker!

We kwamen een Family restaurant tegen, daar hebben we lekker gezeten bij het raam met uitzicht op een drukke straat (Marine Drive).  Ik had fried rice en Margot Dal met een soort roti broodje. Alleen ons eigen eten zou net niks zijn, maar de combinatie van Margot’s Dal en mijn rijst was perfect.

Na het eten aan de verkoper daar gevraagd wanneer het festival was, hij werkte er immers tegenover. Hij zei 3 september, dus overmorgen. Weer een ander antwoord!

We liepen terug naar het strand. Op de brug over de weg nogmaals gevraagd wanneer het festival was aan een nette jonge man, hij zei morgen. Op het strand was het inmiddels een stuk drukker met mensen die gewoon zaten te chillen. Ze keken allemaal naar ons! Het is ook grappig dat ze je stiekem op de foto proberen te nemen, terwijl je het toch wel door hebt.

Op het strand nog eens gevraagd wanneer het festival was, een politieman zei 3 september, een ander mannetje die bij een stand stond van de organisatie zei ook 3 september. Dus ik denk dat we er nu wel uit zijn dat het dus 3 september is. We zullen zien!

Taxi terug genomen die ons niet bij het hotel afzette maar er vlakbij. Op de weg naar het hotel kwamen we nog langs zo’n Ganesh beeld. Ze waren muziek aan het maken en van alles, we liepen net weg totdat er een man kwam die vroeg of we ook kwamen kijken. Na wat aarzelen deden we het. We kregen zoetigheid die we moesten eten (niet gedaan) en hebben wat foto’s en films gemaakt. Ja het is toch wel goed als je je er gewoon instort en niet van de zijlijn blijft kijken. Het was leuk zo!

Nu zijn we terug op de hotelkamer en gaan we zo lekker slapen.