India

Meer informatie over India

Dag 11 Laatste dag Goa

09-09-2009

De laatste dag in Goa begon goed. In het ochtend zonnetje liepen we naar Pedro’s voor de lekkere French toast als ontbijt. Tijdens het ontbijt was er nog een regenbuitje, maar dat was maar kort.

We hadden het geniale idee om fietsen te huren en naar Margao te fietsen. Het eerste stuk ging goed, lekker rustig. Maar toen we in Margao aankwamen was het echt geen doen, veel te druk en gevaarlijk. We hebben onze fietsen neergezet en zijn naar de overdekte markt gegaan. Die was niet helemaal wat we hadden gehoopt. Het was heel veel groente en fruit en wat mannen/baby kleding. Eigenlijk hebben we al zo veel van zulke markten gezien. Het was er ook druk en heet, dus we gingen redelijk snel weer weg.

Daarna nog even in Margao in het parkje in de schaduw uitgerust voor we aan onze fietstocht terug begonnen.

Terug in Benaulim inkopen gedaan voor de reis van morgen en uitgerust in het hotel. Dat hadden we wel nodig.

’s Avonds naar Colva gefietst zodat Margot nieuwe boeken kon kopen in de bookshop daar en we ergens konden eten. Op de heenweg viel Margot nog van haar fiets, omdat haar wiel de berm in ging. Gelukkig niks ernstigs, maar wel goed geschrokken.

Gegeten bij een leuk dakterras restaurant. Ik had Chinese noodles die erg lekker waren! Margot had een lekker soepje met een sandwich.

De terugweg op de fiets was reuze eng. Het was inmiddels donker en de straat verlichting langs de weg terug deed het lang niet overal. En er reed wel verkeer, met groot licht zodat je helemaal verblind werd. Ook dat hebben we gelukkig overleefd!

In het hotel hebben we ingepakt en zijn we heerlijk gaan slapen.

De volgende ochtend zagen we een kakkerlak in een glas zitten waar we uit hadden gedronken. Hij kon er niet meer uit en we hebben er een asbak opgezet.