India

Meer informatie over India

Dag 15 Bergbeklimtocht en chillen in Hampi

13-09-2009

Redelijk geslapen, maar toch wel weer vroeg wakker. We voelde ons fit genoeg voor een wandeltocht de dichtstbijzijnde heuvel op. Daar stond namelijk een tempel gebouw en je hebt er 360 graden uitzicht.

Het was een beetje zoeken naar de weg, maar uiteindelijk lukte het wel. Het was een soort trap van afgesleten stenen die daar oorspronkelijk al lagen. Soms was de klim best eng en gevaarlijk, als de stenen er niet lagen of als je dicht bij een afgrond kwam.

Uiteindelijk boven gekomen en het uitzicht was prachtig! Je kon alle kanten opkijken en we zagen precies waar we de voorgaande dagen waren geweest en welke tempels we hadden bezocht.

Naar beneden was ook nog best pittig, maar wel minder vermoeiend.

Daarna zijn we weer naar de Mango Tree gegaan, in dit fijne restaurant gingen we een paar uurtjes chillen en lunchen. Je zit daar zo fijn, in de schaduw van de mango tree en met uitzicht op de rivier.

We hebben er kaarten geschreven voor de mensen thuis. Ook kwam er nog een Frans stel naast ons zitten met een lief klein blond jongetje. Deze hadden we al eerder gezien, maar hij was echt grappig. Rustig, en ging met de poezen spelen die er liepen. Super leuk om te zien.

Op tijd naar onze kamer gegaan om nog even reisverslagje te typen en onze tas in te pakken. Om 6 uur komt een riksja ons ophalen om ons naar Hospet te brengen. Daar nemen we om 19.45 de trein naar Bangalore.

We hebben voor Bangalore een Couchsurf plek geregeld. Ben benieuwd!