Thailand

Meer informatie over Thailand

Dag 86 Koh Chang to Bangkok

23-11-2009

Vandaag een lange reisdag gehad naar Bangkok. We hadden de boot van 09.30. We kregen naar de ferry een lift van 2 locals die op het eiland woonden en daar een tailorshop hebben. Ze zagen ons wachten op een taxi (die maar niet kwam) en wilde ons na wat onderhandelen wel meenemen voor 100 baht. Zelfde bedrag als een taxi.

In de auto nog een leuk gesprek gehad met de locals. Ze wilden vanalles weten over onze reisroute enzo. Aardige mensen. Bij de ferry pier gingen we de auto weer uit en de boot op.

Bij aankomst van de ferry stond er zowaar iemand op ons te wachten van de busmaatschappij. We werden naar een andere pier gebracht waar ze een restaurantje hadden en we konden zitten. De bus ging pas over een uur.

Toen de bus ging, gingen we eerst nog alle pieren af om nog een paar mensen op te pikken. Margot en ik zaten tactisch zodat we allebei twee stoelen voor onszelf hadden, lekker ruim!

In Bangkok kwamen we rond half 6 aan. We hadden vrij snel een hotel gevonden. Thar Guest House ofzo? 400 baht, kleine kamer zonder raam. Wel airco en tv en schone badkamer enzo. Alle andere hotels die we afgingen waren duurder. Dus we vonden het wel ok.

’s Avonds richting Khao San Road gelopen, wat een drukte, muziek, proppers, winkels, etc. Niet normaal. Onderweg kwamen we wel lokale eettentjes tegen op straat, lekker goedkoop!

We gingen eten bij zo’n tentje, fruitshake (20 baht) en fried rice (30 baht). Fruitshake was niet zo lekker, maar de fried rice is altijd wel goed!

’s Nachts als een blok geslapen, heerlijk.