Indonesië

Meer informatie over Indonesië

Dag 8, Yogjakarta

13-05-2011

Na het ontbijt (een hagelslag/chocolade tosti) hebben we uitgecheckt en onze tussen in het hotel achtergelaten. We namen de becak naar het Sultan’s Palace. Het leek even alsof we alleen met een gids konden, maar die hebben we snel afgeschud. Het paleis was  groot en er waren veel plekken waar je mocht kijken. We waren soms gedesoriënteerd waar we waren. Er werden ook veel objecten tentoongesteld, maar die waren niet altijd interessant (zoals bestek enzo).

Na het paleis wilden we naar Fort Vredeburg. Volgens de LP ging die al om 11 uur dicht op vrijdag. Toch heengelopen en het was gelukkig tot vier uur open.

Er was bijna niemand binnen! Er waren allemaal diorama’s van de geschiedenis van Indonesiër en de onderdrukking door de Japanners. Erg mooie diorama’s! De ruimtes waren donker en er was verder niemand, zelfs geen personeel. Best spooky.

Geluncht bij Bedhot met een lekker sandwich. Daar ook geinternet op mooie laptops en snel internet. Ansichtkaarten gekocht en geschreven bij Superman restaurant. Het ging toen flink regenen, een tropische regenbui.

Vijf uur gingen we naar het vliegveld. Met bus 1A vanaf de Malioboro straat. Het koste 3000 RP en duurde 45 minuten. Ingecheckt en nog iets gegeten bij de KFC, er was helaas niks beters.

In de waiting room nog gepraat met een aardige Indonesiër. Zijn vlucht naar Bandung had vertraging. Onze vlucht naar Bali ging zonder problemen, er zaten zelfs daar nog Nederlanders op de rij achter ons.

Op Bali de prepaid taxi naar Kuta genomen voor 55.000 RP. Hotel was vol en het was mega druk op straat (om 12 uur ’s nachts). Allemaal dronken Engelsen.

Uiteindelijk een stille kamer gevonden voor 120.000 RP inclusief ontbijt.