Reisdag naar Jakarta

06-05-2011
Om twee uur vertrok onze vlucht met Cathay Pacific naar Hong Kong, vanaf Schiphol. Inchecken en het vliegtuig in ging snel en zonder problemen. De vlucht duurde elf uur, dat was lang! Gelukkig had je de keuze uit veel films (I am Number 4, The Way Back, The Mechanic) en series, waaronder een heel se...
Meer...

Dag 3, Jakarta

08-05-2011
Vannacht regende het heel hard, dit maakte een flink kabaal op de golfplaten daken naast ons raam. Daarbij kwam nog de moskee die om vijf uur ging jengelen. Maar mede dankzij oordoppen toch heerlijk geslapen tot acht uur.   We gingen ontbijten in ons “hotel”. Toast met omlet en thee. Smaakte ui...
Meer...

Dag 4, Jakarta naar Solo

09-05-2011
Vandaag gingen we met de trein van Jakarta naar Solo. We waren al vroeg ons bed uit om om zeven uur te kunnen ontbijten en om iets van 8 uur op het station te zijn. Ontbijt en riksja naar het station gingen vloeiend. Het perron was al aardig druk. Af en toe kwamen er wat lokale treinen voorbij (oude...
Meer...

Dag 5, Solo

10-05-2011
Vanochtend tassen gepakt en naar Warung Baru gelopen om te ontbijten. Toast + omelet + fruit shake + thee voor 11.000 RP. Daarna naar onze nieuwe luxe kamer en Margot heeft daar nog even gedoucht.   We namen de becak naar Kraton Sorakarta. Dit ommuurde dorpje/paleis had een mooie binnentuin met...
Meer...

Dag 6, Yogjakarta

11-05-2011
Vanochtend wakker geworden in Solo en na het ontbijt vertrokken naar het station. Binnen 15 minuten hadden we de trein naar Yogjakarta. Het was een klein treintje en hij zat helemaal vol omdat er een hele school mee ging. Margot kon zitten en ik stond. Het ritje duurde één uur.   Aangekomen in ...
Meer...

Dag 7, 12 mei Borobudur en Prambanan

12-05-2011
Om 4.20 ging de wekker, want om 5 uur vertrok onze tour nar de Borobudur en Prambanan. We zaten met acht mensen in een minibusje en na een uur rijden waren we bij de Borobudur, die precies om 6 uur open gaat. Het was er nog heerlijk rustig en het was nog koel buiten.   De Borobudur was erg groo...
Meer...

Dag 8, Yogjakarta

13-05-2011
Na het ontbijt (een hagelslag/chocolade tosti) hebben we uitgecheckt en onze tussen in het hotel achtergelaten. We namen de becak naar het Sultan’s Palace. Het leek even alsof we alleen met een gids konden, maar die hebben we snel afgeschud. Het paleis was  groot en er waren veel plekken waar j...
Meer...

Dag 9, Kuta Bali

14-05-2011
Bij het ontbijt (bananen pannenkoeken) bleek het hotel zelfs een zwembad te hebben. Het is een mooi hotel. Alle kamers zien er van buiten uit als een soort tempels. Verder zit heel Kuta vol met lelijke dikke Engelsen die tattoos hebben en roken. Echt lowlife.   We zijn naar het strand gegaan en...
Meer...

Dag 10, Kuta naar Ubud

15-05-2011
Vandaag vertrokken we naar Ubud. Na het bananenpannenkoeken ontbijt checkten we om 10 uur uit. Vol goede moed gingen we lopen naar de Bemo Corner. Het was even lopen, maar dat lukte wel. We vonden een bemo naar het Tiga bemostation in Den Passar. In de Bemo zaten aardige Balinese vrouwtjes waar we o...
Meer...

Dag 11 Ubud

16-05-2011
De wekker ging om acht uur. Op ons mini terrasje kregen we bananenpannenkoeken, fruit en three. Lekker, maar wel machtig. Daarna gingen we een trekking doen van 8,5 km. Over de Campuridge.   Veel klimmen, maar ook mooie uitzichten over rice paddies en door kleine dorpjes. Halverwege, na een fli...
Meer...

Dag 12, Ubud

17-05-2011
Hele leuke dag gehad vandaag met sightseeing op Bali. Om 9.30 werden we opgehaald door onze chauffeur en reden we naar Gulung Kawi. Dar deze we onze sari’s om en liepen we een lange trap naar beneden. Er waren achter meter hoge standbeelden uitgehakt uit een rots want. Vier aan de ene kant van de ri...
Meer...

Dag 13, Bali naar Kuala Lumpur

18-05-2011
Vanochtend nog moe en energieloos. Ontbeten om om 9 uur vertrokken we met de tourist shuttle naar het vliegveld. Onderweg kwamen we nog langs Sanur en het hotel waar ik vorige keer verbleef.   Inchecken ging goed. Departure tax van 150.000 RP pp betaald en toen lang gewacht op de vlucht.  ...
Meer...

Dag 14, Kuala Lumpur

19-05-2011
De wekker ging al om 7.20 en we waren nog heel erg moe. Vannacht om twee uur was er zoveel geluid in het hotel dat we er wakker van legen. Later bleek dat er een wasdroger bezorgd werd!? Ok.   We gingen direct met de lightrail naar de Petronas Towers. Stonden we daar in onze korte broeken tusse...
Meer...

Dag 15, Kuala Lumpur Batu Caves

20-05-2011
Ontbijt vinden was lastig vanochtend. Uiteindelijk maar wat dingen gekocht bij de Seven Eleven. Daarna de bus naar de Batu Caves genomen. Bus 11 vanaf de Bangkok Bus Stand, kosten 2,50 RM.   Mooi ritje door de stad. Bij de Batu Caves zag je meteen het enorme gouden beeld van 45 meter hoog. Voor...
Meer...

Dag 16, Kuala Lumpur naar de Cameron Highlands

21-05-2011
Ontbijt gekocht bij bakkerij in Chinatown. Twee sandwiches en cocos-koekje. Erg lekker!   Daarna naar het bus station gelopen voor de bus naar de Cameron Highlands. Het was een erg modern bus station. Kaartje gekocht voor de bus van 9.30. Maar we vertrokken pas om 10.00 uur. Onze slome buschauf...
Meer...

Dag 17, Cameron Highlands wandeling

22-05-2011
Vanochtend hebben we het rustig aan gedaan. Geen wekker gezet en lekker lang in bed blijven hangen. Na het ontbijt met wentelteefjes (French Toast) gingen we de jungle in. In de LP stonden een aantal hikes en hike 9A klonk het beste te doen.   Eerst een stuk over de weg het dorp uit en toen het...
Meer...

Dag 18, Cameron Highlands Theeplantages

23-05-2011
Na het ontbijt werden we vanochtend opgepikt door een Landrover voor onze tour. Met ons was nog één Fransman. We reden richting één van de grote thee plantages, daar gingen we de auto uit en konden we een stukje wandelen. De thee plantages zien er prachtig uit, allemaal heuvels vol met thee struiken...
Meer...

Dag 19, Cameron Highlands naar Melaka

24-05-2011
Vanochtend ging de wekker weer om 7 uur. We hebben ontbeten bij het Indiase restaurant naast ons hotel. Simpel toast met honing. Margot een soort pannenkoek, totaal 5 RM.   Om 8.45 ging de bus, maar we hadden 8.30 in ons hoofd dus we waren te vroeg. Toen de bus eenmaal kwam zat die al helemaal ...
Meer...

Dag 20 – Melaka

25-05-2011
Heerlijk uitgeslapen vandaag onder de frisse dekens met onze airco kamer. Om 10 uur gingen we naar het ontbijt bij het Cheng Ho Café. Toast, omlet, thee en fruit voor 5 RM. Erg lekker! Daarna snel tandenpoetsen en toen het oude centrum in.   Als eerste natuurlijk het Dutch Square met het stadhu...
Meer...

Dag 21, Melaka naar Pulau Tioman

26-05-2011
Vannacht en vanochtend was het hard aan het regenen. Gelukkig werden we door de taxi opgehaald en hoefden we niet de straat op om een bus te zoeken. Op Melaka Sentral ontbijt gekocht (3x een kokos broodje) en de bus naar Mersing stond al klaar.   Busrit ging best snel. De chauffeur reed dan ook...
Meer...

Dag 22, Tioman Strand

27-05-2011
Ontbeten met toast en scambled egg. Daarna door naar het strand. Dit was nog volledig uitgestorven op één toerist na. We vonden een mooi plekje in de schaduw onder een palmboom en gingen direct zwemmen in het frisse heldere water. Erg mooi hier!   Op een stoeltje onder de palmboom gezeten en ge...
Meer...

Dag 23, Tioman Snorkelen

28-05-2011
Best ok geslapen vannacht. Om 8.30 moesten we er echt uit. Even ontbijten hier voor en toen insmeren en richting onze snorkelafspraak. We gingen met een speedboat de zee op om van 10 tot 15.00 uur te snorkelen voor 85 RM, inclusief snorkel gear. Met ons was nog een gezellig Nederlands stel en één En...
Meer...

Dag 24 Tioman / Panuba Inn

29-05-2011
Na het ontbijt zijn we met onze strandspullen richting Panuba Inn ge lopen. Eerst kwamen we nog langs het Bamboo Hill Resort, daar ging Margot boeken ruilen. Dit resort ligt echt op een mooie rustige plek met hutjes op de heuvels in het bos.   Daar zijn we het paadje richting Monkey Bay / Panub...
Meer...

Dag 25, Tioman strand

30-05-2011
Vandaag de hele dag op het zuidelijke strand van Air Batang op Tioman gelegen. In een stoel twee magazines gelezen, een forbes uit december 2007 en een Time uit 2009.   Rond half vier waren we weer bij de hut. Toen duurde het nog erg lang voor het 7 uur was, dan gaan alle restaurants pas open. ...
Meer...

Dag 26, Tioman naar Singapore

31-05-2011
Om 6.15 ging de wekker. 6.45 stonden we op de pier voor de ferry van 7 uur. De kwam uiteraard pas om 7.35 ofzo. De tocht duurde best lang. Om 10 uur waren we pas in Mersing.   In Mersing hebben we twee buskaartjes naar Johor Bahru gekocht (23 RM voor twee personen) van 11.30. De rechtstreekse b...
Meer...

Dag 27, Singapore Zoo

01-06-2011
Slecht geslapen door al het verkeer ’s nachts. Gelukkig konden we vanochtend verhuizen naar een kamer zonder ramen en zonder airco (40$). Hopelijk gaan we daar beter slapen.   Met de metro en bus naar de Singapore Zoo gegaan. Duurde wel een uurtje voor we er waren. Entree was 20$. De dierentuin...
Meer...

Dag 28, Singapore Universal Studio’s Sentosa Island

02-06-2011
Vandaag was de grote dag dat we naar Universal Studio’s gingen. Dit hebben we tijdens de vakantie bedacht en is ook nog een beetje mijn verjaardags cadeau.   Vanaf de VivoCity Mall kan je naar Sentosa Island lopen via een gloednieuwe boardwalk. Entree is 1 dollar. Precies om 10 uur waren we bij...
Meer...

Dag 29 – Singapore Orchard Road

03-06-2011
Laatste halve dagje Singapore voor we naar huis vertrekken. We hadden geen plannen, behalve even Orchard Road bekijken. Maar eigenlijk waren we nog moe van gisteren en hadden we al genoeg Shopping Malls gezien.   Orchard road is dus een weg met mega veel grote shopping malls. Worden ze daar nou...