Singapore

Meer informatie over Singapore

Dag 26, Tioman naar Singapore

31-05-2011

Om 6.15 ging de wekker. 6.45 stonden we op de pier voor de ferry van 7 uur. De kwam uiteraard pas om 7.35 ofzo. De tocht duurde best lang. Om 10 uur waren we pas in Mersing.

In Mersing hebben we twee buskaartjes naar Johor Bahru gekocht (23 RM voor twee personen) van 11.30. De rechtstreekse bus naar Singapore ging pas om 13.00 uur.

Toen bij het foodcourt een roti canai (1RM) gegeten als ontbijt en later om 11.15 nog een heerlijke nasi goreng als lunch. Precies op tijd voor de bus.

Busreis ging soepel. In Johor Bahru geld gewisseld. 505 RM = 206 S$. En bus 170 naar Singapore Queen Street genomen.

Maleisiƫ uit ging vloeiend in een modern gebouw. Toen weer de bus is (een andere, ze gaan om de 10 minuten ofzo) en over de brug naar Singapore. Daar door de immigratie. Ze dachten dat Margot sigaretten bij zich had, maar dat was natuurlijk niet zo. Toen weer een bus 170 naar Queen Street.

Toen we er eindelijk waren ging het precies regenen! Pff. Naar de Bugis Metro gelopen en een EZ Link kaart gekocht, soort ov-chipkaart. 12$ met 7$ tegoed. Toen de metro naar Aljunied genomen, die zat propvol.

Vanaf Aljunied was het nog een klein stukje lopen naar Hotel 81 Star. Onderweg zag ik al wat vreemde dames langs de weg staan, maar de straat van het hotel sloeg alles. Allemaal dubieuze seksclubs! Ga niet naar Hotel 81 Star in Singapore, Geyland, tenzij je in de hoeren buurt wil zitten.

Er waren nog meer hotels, daar kon je per uur een kamer huren. Te vies!

We besloten terug naar Bugis te gaan en naar de Cozy Backpackers Corner te gaan. Daar een kamer voor ons zelf met stapelbed gekregen voor 45$ met ontbijt en internet maar wel shared bathroom.

Niet wat we gehoopt hadden, maar je moet toch iets.

Gegeten bij Bugis winkelcentrum foodcourt, echt mega druk. Groot onoverzichtelijk winkelcentrum.

<< Vorige: Dag 25, Tioman strand | >> Volgende: Dag 27, Singapore Zoo

Erik van Oort 03-02-2012
Ja, Geylang is een beetje de Wallen van Singapore. Maar niet alle straten zijn erg. Op sommige plekken komt heel veel volk omdat je er heerlijk kunt eten. Om andere redenen dan dat volk wat in die rosse buurt komt dus.

Ja, de ferries zijn soms wat traag en onvoorspelbaar. Soms gaat er maar 1 per dagen dan zit er niks anders op dan in Mersing overnachten. Al zag ik wel dat je ook kaartjes online kunt kopen. Dan weet je zeker dat je een plaats hebt op de ferry. Ik meen http://www.tiomanferry.com.

Sngapore is inderdaad heel druk overal. In de metro voel je je net een sardientje. Maar je kunt wel leuke dingen doen daar. Universal Studios, Midnight Safari, Flyer, allemaal heel aparte bezienswaardigheden die je elders niet hebt.

Maar Tioman blijft voor mij het hoogtepunt van onze trip. Wat een heerlijk bounty eiland. Hopelijk gaan we ooit nog een keer.

Terug naar reis: Indonesie Maleisie Singapore

Andere verslagjes van deze reis:

Foto's

Nog geen foto's bij dit verslagje toegevoegd.