Maleisië

Meer informatie over Maleisië

Dag 21, Melaka naar Pulau Tioman

26-05-2011

Vannacht en vanochtend was het hard aan het regenen. Gelukkig werden we door de taxi opgehaald en hoefden we niet de straat op om een bus te zoeken. Op Melaka Sentral ontbijt gekocht (3x een kokos broodje) en de bus naar Mersing stond al klaar.

Busrit ging best snel. De chauffeur reed dan ook als een gek door de bochten. Rond 12.30 waren we in Mersing en liepen we naar de boot jetty. Retour tickets gekocht (70RM) en bij het naastliggende foodcourt gaan lunchen. Lekkere nasi goreng.

De boot zou om twee uur gaan, maar dat werd 14.45 om onduidelijke redenen. Boot zelf ging best snel. 1,5 uur later waren we bij Air Batang. Wat al was opgevallen onderweg was de uitgestorvenheid van het eiland. Geen mens op de stranden te zien en weinig bebouwing.

Op het eiland begon de grote zoektocht naar een kamer. We zijn er uit gegaan bij Air Batang, dit is het backpackers gedeelte. Alle hutjes zijn heel primitief, wel goedkoper dan we dachten (40 RM tot 130 RM met airco). Veel is maar voor twee dagen beschikbaar, dan hebben Maleisië en Singapore vakantie en is het al geboekt. Uiteindelijk een airco kamer gevonden voor 100 RM.

Gegeten bij Johan’s Place / Resort. Heerlijke kip burger met patat. Ze hadden alleen geen wisselgeld van 50 RM en wij moesten maar ergens anders iets kopen om wisselgeld te krijgen, de gekken. Shop ernaast wilde uiteindelijk wel wisselen maar had zelf daarna geen kleingeld meer.

Uiteindelijk super slecht geslapen. Airco was te koud of te warm, blies recht op ons. Kussens waren veel te hoog, etc. Geen 100 RM waard. ’s Ochtends snel verhuisd naar een goedkoop 40 RM hurtje met fan en zonder wasbak. Daar konden we beter slapen!