Maleisië

Meer informatie over Maleisië

Dag 19, Cameron Highlands naar Melaka

24-05-2011

Vanochtend ging de wekker weer om 7 uur. We hebben ontbeten bij het Indiase restaurant naast ons hotel. Simpel toast met honing. Margot een soort pannenkoek, totaal 5 RM.

Om 8.45 ging de bus, maar we hadden 8.30 in ons hoofd dus we waren te vroeg.

Toen de bus eenmaal kwam zat die al helemaal vol! Met locals? En niet westerse toeristen / japanners. Alleen achterin waren nog twee plekjes vrij. Hmm. De weg de berg af as weer erg bochtig. Daarna ging het sneller op de snelweg. Tegen 13.00 uur waren we weer in Kuala Lumpur.

Daar konden we direct overstappen op een bus naar het busstation voor het zuiden (2 RM pp). Dit busstation was echt enorm! Nieuw en modern, het leek wel een vliegveld met Gates en controle van je instapkaart. Bij de ticketcounter kon je op een touchscreen zelf je plek kiezen in de bus. Echt heel hip.

Na even snel plassen en een cola kopen vertrok onze bus direct. Twee uur later kwamen we aan in Melaka. Op het busstation daar meteen twee tickets naar Mersing gekocht voor overmorgen 8 uur ’s ochtends. Daarna met local bus 17 afgezet op het Dutch Square voor het stadhuis. Vanaf daar gaan lopen naar hotel Puri. Het hotel was mooi, maar zelfs met onze recommendation uit Kuala Lumpur (MR. Lee uit Singapore van het Liintel Hotel) was de prijs nog 140 RM. Te veel voor ons.

We liepen Chinatown in en kwamen Hoten Cheng Ho tegen. We hebben alle kamers getest en de volgens ons stilste genomen. 50 Rm. Met airco, maar wel shared bathroom. Maar het is hier rustig, dus dat is niet erg voor een keer. En er zijn computers met gratis internet! Daar hebben we flink gebruik van gemaakt.

’s Avonds gaan eten en de lokale specialiteit Chicken Rice Balls genomen. Best lekker. Het was nog licht dus we zijn nog even naar het plein en de haven gelopen. Heel mooi hier. Een soort groot openlucht museum.

<< Vorige: Dag 18, Cameron Highlands Theeplantages | >> Volgende: Dag 20 – Melaka