Maleisië

Meer informatie over Maleisië

Dag 17, Cameron Highlands wandeling

22-05-2011

Vanochtend hebben we het rustig aan gedaan. Geen wekker gezet en lekker lang in bed blijven hangen. Na het ontbijt met wentelteefjes (French Toast) gingen we de jungle in. In de LP stonden een aantal hikes en hike 9A klonk het beste te doen.

Eerst een stuk over de weg het dorp uit en toen het bos in. Al vrij snel kwamen we Japanners tegen die terug liepen en tegen ons zeiden dat er een landslide was. We kwamen bij de modderige landslide maar vonden onze weg er overheen.

Daarna kwamen we bij een grote waterval, toen begon het pas echt. Een klein paadje, veel modder en soms een landslide en veel boomstronken midden op het pad. Achter ons liep een ouder Japans echtbaar. Zij gaven ons nog tips en een routekaart die met GPS was gemaakt. Uiteindelijk haalden wij hen weer in.

Op het einde werd het erg modderig en glad. Margot ging onderuit in de modder en had een vieze broek (modderkontje!). Ik viel een paar keer bijna. Bij een vegetable farm kwamen we het bos uit. Vanaf daar konden we over de weg naar het dorp Habu lopen.

Naast de bushalte in Habu was een restaurant, wat gegeten en gedronken (2x nasi, 2x cola = 9 RM). En op de bus gewacht. De bus is nooit gekomen. Wel nog een stel Nederlanders en later nog een stel. Zij hadden het pad ook gedaan en vonden het erg lastig. Waarschijnlijk hadden zij een andere afslag genomen, hun pad klonk nog modderiger.

Van een tourist guide een lift naar het dorp gekregen voor 4 RM pp. Het was nog een behoorlijk stuk en bergopwaarts.

Terug bij het hotel een tour geboekt voor morgen naar het Mossy Forrest (50 RM). En de busreis naar Kuala Lumpur (30 RM). Toen lekker op bed gelegen en gelezen. Daar kwam ik er achter dat mijn armen best verband zijn, ondanks weinig zon. Grrr.

’s Avonds gegeten bij Marry Brown. Soort McDonalds. Lekkere chickenburger, friet en cola = 8RM. Smaakte goed. Terug in het hotel DVDtje gekeken: What happens in Vegas. Gezellie met Margot.

Nu slapen, morgen er vroeg uit voor de tour.

<< Vorige: Dag 16, Kuala Lumpur naar de Cameron Highlands | >> Volgende: Dag 18, Cameron Highlands Theeplantages