India

Meer informatie over India

Dag 32 Madurai

30-09-2009

Vandaag de eerste echt dag Madurai. ’s Ochtends kijk je er weer fris tegen aan. Vroeg wakker in het gehorige hotel.

We gingen op zoek naar een plek om te ontbijten. In de LP stond een soort van bakery, daar aangekomen bleek dat je er pas om 10.30 kon ontbijten! Wel kon je al wat dingetjes kopen, maar overal zat Sukade spul in. Daardoor was het niet echt lekker.

Een beter plan bleek het een hotel met rooftop te zoeken en daar te ontbijten. Ik nam een veg sandwich en Margot een engels ontbijt inclusief porridge/pap. Die bleek erg lekker!

Onze eerste sightseeing tour ging naar de grote bekende Hindu tempel hier midden in de stad. De Sri Meenakshi Temple. Deze zagen we al vanaf ons rooftop ontbijt. We liepen door wat kronkelstraatjes en kwamen uiteindelijk bij de tempel uit.

Ik had een korte broek aan (Margot ook maar bij haar maakte het niet uit) en dat mocht niet. Dus ik kreeg een doek om. Ook onze schoenen moesten uit.

De tempel was heel erg mooi. De 4 ingangen hadden hoge torens die kleurrijk beschilderd waren. Typisch het beeld van zuid Indiase tempels. Het hele tempelcomplex was groot en we hebben er een tijdje rondgelopen. Binnen was het ook mooi kleurrijk beschilderd.

Er was een binnenplaats met water, de lotus vijver. Ook was er nog een tempel olifant, net als in Hampi. De stenen buiten waren heel erg heet, je kon er bijna niet op lopen, alleen in de schaduw.

Na de tempel gingen we naar het Tirumalai Nayak Palace. Dit was heel mooi onderhouden, je kon zien dat de restauratie net klaar was, alles zag er mooi uit. Het was een gebouw met grote pilaren. En er was nog een dancing room bij die ook mooi was. Verder was het niet heel groot, vooral het hoofdgebouw had dus 1 grote ruimte.

Na het Palace weer lekker geluncht. Dit keer op het rooftop van het Park Plaza Hotel. Ik had een heerlijke chicken steak. Dat ging er wel in.

Het is hier erg warm, je zweet veel en je moet veel drinken. Weer duidelijk een ander klimaat gebied.

Na de lunch gingen we naar het Gandhi Museum, onderweg reden we over een brug over een rivier, maar de rivier stond vrijwel leeg. De regentijd moet hier nog beginnen.

Het Gandhi Museum was gratis en erg informatief. Vooral veel geleerd over de geschiedenis van India en hoe de onafhankelijkheid tot stand kwam, mede dankzij Gandhi. De informatie over Gandhi zelf was niet in het Engels, dus daar niet heel veel van opgestoken.

Na het museum bezoek nog even in de schaduw gezeten van een soort theater tent en cricket gespeeld met een aantal lokale jongens. Even maar, want zodra Margot haar camera pakte werden ze gek en hadden ze alleen nog naar aandacht voor. Beetje jammer, het had zo leuk kunnen zijn, maar dan worden ze toch een beetje vervelend.

’s Avonds gegeten bij Hotel Supreme op het rooftop. Het was druk hier, maar de keuze in westers eten was klein. Ik had een fried rice en Margot een lekkere Dahl. Het eten kwam super snel, dus het werd een snelle hap. Daarna heeft Margot nog een Chai gedronken bij dezelfde tent als gisteren.

Toen lekker naar de hotelkamer gegaan en reisverslagje bijgeschreven.