India

Meer informatie over India

Dag 48 Mamallapuram

16-10-2009

We zijn weer bij dezelfde tent als gisteren gaan ontbijten. De pap was er zo lekker :).

Om half 10 werden we opgehaald door de taxi, we gingen naar de Tigercave en de Crocodile Farm.  Het was fijn om weer eens in een auto te zitten en gewoon gereden te worden naar waar je moest zijn, zonder moeilijkheid.

De eerste stop was de Tigercave. Er was nog vrijwel niemand. Er was een mooi aangelegd park, met gras en goed onderhouden. In het park stond de Tigercave, een grote rots met daarin o.a. een aantal tijgerkoppen uitgehakt.

Verder was er in het park nog een tempel in een rots en een hele grote rots die heel schuin stond. Het was het bezoeken waard.

Voor de tigercave stond een grote rots die boven plat was. Die konden we gebruiken om een foto te maken met de zelfontspanner. Het was erg komisch, zeker omdat het moeilijk was om op de rots te klimmen en Margot dit 3 keer moest doen, terwijl ik haar van onderen naar boven duwde. De foto is wel leuk geworden!

We reden door naar de Crocodile Farm. De entree was 65 rs ofzo voor ons, en voor Indiërs 35. Uiteraard, zucht.  Voor een fotocamera wilde ze nog 20rs en voor een video camera 100rs! De video hebben we dus maar laten zitten.

De Crocodile Farm was wel heel leuk om te bezoeken, veel krokodillen! Sommige verblijven waren echt overbevolkt, met tot wel 100 krokodillen in 1 verblijf. Maar de meeste verblijven waren wel heel groot, buiten, met water en zand en bomen en schaduw.

Krokodillen liggen vaak maar te rusten in de schaduw, maar omdat er zo veel waren, waren er ook altijd wel een paar actief. Ze liepen over elkaar heen, of zwommen in hun vijvertje.

Grote en kleine, en met een rare bek. Van alles wat. Er was ook een hele grote krokodil die je onderwater kon bekijken in een aquarium, dat was ook indrukwekkend om te zien.

Naast de Crocodile Farm zat ook nog een Snake Farm, extra 10rs. Je kon er zien hoe ze van een slang antigif verkregen. Een man in de snake pit was een praatje aan het houden en liet de 4 meest giftige slangen zien, waaronder een hele kleine waarvan je niet denkt dat hij giftig is. Er zat ook een cobra bij, die was erg indrukwekkend om te zien. Hij stond recht overeind en hapte en siste naar de stok van de verzorger. Spannend!

Ze lieten de slang bijten in een doek over een potje. Zo kregen ze gif en daar konden ze antigif van maken.

Terug bij de taxi wilde een meneertje 10rs voor de parkeerkosten. Ja dag! Daar had ik echt geen zin meer in, ik heb het helemaal gehad met dat ze voor alles geld willen zien. Half India is een zandvlakte, je mag en kan overal langs de weg parkeren. Er is overal ruimte, maar naast de Crocodile Farm parkeren zou 10rs kosten. Ik vond het belachelijk en weigerde het. Uiteindelijk heeft de taxi chauffeur het betaald.

Terug in ons dorp hebben we 20 ansichtkaarten gekocht. De meeste voor 5rs per stuk. Het mini shopje waar we de ansichtkaarten kochten was heel relaxt, we mochten alles uitpluizen en hij vertrouwde het meteen toen we zeiden hoeveel we er namen.

We wilden lunchen en kaarten schrijven bij Le Yogi, maar die was dicht en zou pas om 2 uur opengaan. Helaas. Toen naar het Bob Marley Cafe, ook al dicht. Dan maar ernaast. We hadden uitzicht over zee en hebben allebei een tosti gegeten.

Daarna heeft Margot nog 1,5 uur alle kaarten geschreven en ik heb af en toe geholpen (a).

Bij het postkantoor kochten we postzegels (12rs naar Europa, dat is 20cent) en lieten we ze stempelen.

Nu thuis even reisverslagje aan het typen en straks weer avondeten.

Het is hier echt bloedheet. Ik ga douchen.

Avond gegeten bij Siësta en een soort van tapas gegeten. Was lekker en een leuke tent (boven op een dak). Weel veel knallen door het Diwali vuurwerk. Eindelijk weer een topper na Le Yogi hier in Mamallapuram.