Thailand

Meer informatie over Thailand

Dag 51 India to Thailand

19-10-2009

Het vliegtuig was best groot en zat goed vol. De vlucht duurde 3 uur en vertrok om 00.25. Eerst kregen we nog een diner, overgeslagen natuurlijk. Wie gaat er nou midden in de nacht dineren. Geef me liever een ontbijtje vlak voor we aankwamen. Daarna ging het licht uit en kon je nog even proberen te slapen.

Rond 5 uur kwamen we aan op Bangkok.

Het vliegveld van Bangkok was groot en mooi. Chennai was er werkelijk niks bij. We waren duidelijk weer in een ander land. Op het vliegveld ontbeten.

Touristen bus genomen richting Koa San Road ofzo (100B). Het backpackers paradijs. Maar we gingen er al bij het Democracy Monument uit. Vanaf daar weer een bus genomen naar het Southern Bus Station.

Wow, wat een busstation. Het was er rustig,gestructureerd, het stonk er niet, niemand te zien, geen toeterende bussen, normale bewegwijzering. Wat een verschil met India. Echt zo vreemd. Dit gaat een eitje worden!

Ticket geregeld voor de bus en die vertrok binnen 5 minuten. Onze bagage kon zelfs onderin de bus. Ook fijn! Dat kon in India nooit.

De busreis duurde 2 uur, toen waren we in Kanchananburi. Uiteraard werden we direct aangesproken door iemand die ons wel naar een guesthouse wilde brengen. 30rs afgesproken, het bleek een fiets tuktuk te zijn! Onze bagage hing aan een stok achter, grappig. De vrouw die fietste was behoorlijk gezet en modern gekleed. Geen vergelijking met de mannetjes zonder tanden in India.

De eerste was iets te duur, maar de tweede sprak ons wel aan. Sugar Cane Guesthouse, aan de rivier. Bamboehutjes voor 150B (3 euro). Wel gehorig, maar hopelijk is het stil. Het hutje ligt in de schaduw en bleek lekker koel.

Na even opgefrist te hebben (dat was zeker nodig), gingen we lunchen. We kwamen bij een klein, kleurrijk leuk Thais tentje uit met als naam Fine, als in Fine Food. De kaart was erg leuk, want het was eigenlijk een fotoboek van alle gerechten. De prijzen vielen ook reuze mee, 35B tot 60B voor gerechten.

Margot had noodle soep en ik kip met rijst. Erg lekker om de Thaise smaak eens te proeven, heel anders dan een Indiaas gerecht met rijst. Wat een verademing. Ook kreeg je een normale portie (niet een hele vrachtwagen rijst zoals in India) en was het een volledig gerecht (niet alleen rijst of alleen saus, gewoon een mix). Perfect!

We voelden ons nog fit en besloten naar het Death Railway Museum en Research Center te gaan (100B pp met gratis thee coupon). Het bleek echt een heel mooi museum, modern, je zou het zo in NL kunnen vinden. Er stond goede tekst en uitleg over de death railway en de brug over de River Kwai. Er waren miniatuur scenes gemaakt maar ook levensgrote poppen, een spoor wagon replica etc. Veel foto’s, originele brieven van POWs etc. Erg indrukwekkend. Dit museum mag je niet missen.

Tegenover het museum is het Allied War Cemetery. Daar hebben we even langs de Nederlandse graven gelopen. Er zijn ook veel Nederlandse POWs omgekomen.

Eind van de middag op de veranda van ons hotelletje gaan zitten. Ze blijken gratis Wifi te hebben, ideaal! We hebben er ’s avonds ook goed gegeten. Top hier! Zo veel moderner en vriendelijker dan India. Je ziet ook veel meer vrouwen op straat en minder vieze mannen in grote groepen.

<< Vorige: Dag 50 Mamallapuram to Chennai Airport | >> Volgende: Dag 52 Kanchananburi