Thailand

Hoofdstad
Aantal inwoners
Regio
Munteenheid

Meer informatie over Thailand

Dag 52 Kanchananburi

20-10-2009

We hebben heerlijk geslapen in onze bamboe hut, het werd er zelfs koud vannacht. Airco is nergens voor nodig.

Ontbeten bij One More, wat achteraf een tent bleek waar veel foute Engelsen kwamen. Maar de scambled egg op toast was wel ok.

Daarna fietsen gehuurd (50B per fiets) en toen zijn we naar de bekende Death Railway Bridge gefietst. Daar is Kanchananburi immers zo bekend om. De brug was veel kleiner dan verwacht. De bogen van de brug waren lager dan gedacht. Ook was het er goed druk met toeristen. Zoveel toeristen hebben we in India nog nooit gezien!

Wat mooie foto’s gemaakt en over de brug gelopen. Toen we bijna weer weg wilden gaan kwam er nog een trein over de brug rijden. Even naar gekeken en geprobeerd te filmen met de camera tussen het spoor, maar de camera bleek uit te staan, haha wat een grap :). Vanavond nog eens proberen!

Naast de brug lag het WW 2 museum, daar lazen we slechte verhalen over in de lonely, maar er stond dat het ook het JEATH War Museum was, die wilde we wel bekijken. We hadden het vermoeden dat het een soort kopie/nep versie was van het echte JEATH War Museum, want dat lag heel ergens anders. We zijn er dus niet heengegaan.

We zijn gaan fietsen naar het echte JEATH War Museum, dat bleek nog behoorlijk moeilijk te vinden! Toen we er waren eerst even wat gedronken en toen het museum ingegaan (30B pp). Het museum was een bamboe hut replica waar vroeger POWs sliepen.

In het museum veel foto’s en krantenartikelen over de brug en de spoorlijn. Wel was alles in behoorlijk slechte staat. Stoffig en vergaan. Veel van de artikelen kwamen ook uit Nederlandse kranten of tijdschriften, dat was wel leuk om te lezen. Een had er zelfs behoorlijk slechte kritiek over het museum, maar werd er dus wel tentoongesteld.

Na het museum zijn we gaan lunchen bij een Thaise tent. Ze hadden niet eens een menu kaart die we konden lezen,  dus met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we ongeveer wilden hebben. Het smaakte goed en koste maar 42B. Koopje!

Na onze goede lunch zijn we gaan fietsen naar een ander Allied War Cemetery en de Wat Tham Khao Pun grotten.

Het was een mooi fietstochtje, door rijstvelden en natuur. Je was direct na de brug de stad al uit. Soms wisten we niet of we de goede richting op fietsen, maar uiteindelijk kwamen we er wel. Het War Cementery was vrijwel identiek als het andere meer centrale cementery. Weer een  groot aantal graven met stenen plakkaten. We hebben er even uitgerust en zijn toen doorgefietst naar de grotten.

De grotten (20B) waren bij een boedistisch complex. In de grotten stonden ook Boedha beeldjes, van klein tot heel groot. Het was eigenlijk een soort tempel.

De grot verraste ons heel erg. Het was veel groter en mooier dan gedacht. Via lange kleine smalle gangetjes en soms grote kamers werd je naar beneden geleid diep de grot in. Uiteindelijk kwam je bij een hele grote ruimte met daarin een Boedha beeld. De grot was echt heel mooi en was leuk om te bezoeken.

Lekker fietstochtje weer terug naar het hotel. Even kort opgefrist en toen gingen we weer naar de spoorbrug om nogmaals een filmpje te maken van de trein die over de video camera reed. Helaas waren we te laat voor de trein van 16.19, maar die bleek ook te laat, dus uiteindelijk hoefden we niet lang te wachten. Hij kwam alsnog om 17.00. Het filmpje is erg leuk geworden!

’s Avonds gegeten bij Fine, waar we gisteren ook hebben geluncht. Was weer lekker en goedkoop.

Nu nog even foto’s uitzoeken en backuppen. Morgen een half dagje in Bangkok en dan ’s avonds met de trein naar Laos!



<< Vorige: Dag 51 India to Thailand | >> Volgende: Dag 53 Thailand to Laos

Reacties

Er zijn nog geen reacties.