Vietnam

Meer informatie over Vietnam

Dag 63 Halong Bay

31-10-2009

Heerlijk geslapen in ons hotelletje. Warme douche genomen en toen naar het ontbijt gegaan.

Rond 8 uur vertrokken we met de bus naar de boot. We zaten op een andere boot dan op de heenweg. Maar we hadden twee lekkere strandstoelen en de zon scheen hard.

De terugweg ging via een andere route door Halong Bay. Wederom erg mooie uitzichten en weer veel foto’s gemaakt.

In de haven gingen we lunchen bij een grote vreetschuur waar alle groepen kwamen eten. Margot vroeg om vegetarisch, maar er kwam niks voor haar. Beetje sneu. Nog over geklaagd en na lang zeuren kregen we toch nog patatjes, die andere tafels al wel hadden gekregen. Oh well. Onze gids had al problemen genoeg, in zijn groep zat een persoon die deze tour voor 250 dollar had genomen bij zijn hotel, hij was dus goed opgelicht en daardoor niet tevreden met wat hij kreeg. Zeker toen hij er achter kwam dat de rest veel minder had betaald. Tsja, je moet ook wel een klein beetje onderzoek doen.

De busreis terug was weer lang en oncomfortabel. Maar Halong Bay was het helemaal waard!

Terug in Hanoi stonden onze tassen er gelukkig nog. Deze hadden we achtergelaten bij het hotel, zodat we daar niet steeds mee hoefden te sjouwen. Ook was onze kamer mooi voor ons gereserveerd.

Bij het central backpackers  hostel hebben we de trip betaald (nog 2,7 miljoen dong = 150 dollar).

Daarna kebab gegeten, was mwha. Niet zoals in Nederland. Maar wel goedkoop. Daarna op zoek gegaan naar een ijsje, maar dat was nergens te vinden. Wel kwamen we een bakker tegen die er goed uitzag en als toetje hebben we daar allebei een cakeje genomen.

Terug in het hotel lekker lang geinternet en dit reisverslag helemaal bijgeschreven.

Morgen vliegen we naar Ho Chi Minh City!