India

Meer informatie over India

Dag 40 Tanjore to Chidambaram

08-10-2009

Vannochten vroeg wakker geworden, weer om 6 uur. Het was licht en het verkeer buiten kwam op gang. Maar het was niet vervelend wakker worden.

We hebben ontbeten bij Hotel New Yorker, waar we gisteren al keken voor het avondeten. Voor het ontbijt bleken ze wel toast met omelet te hebben en pap voor Margot. Nadat we de bestelling hadden geplaatst zagen we even later iemand met de ingrediënten binnen komen, die had hij net gekocht. Maar het smaakte buiten onze verwachting om goed! We kregen ook nog eens gratis mineraalwater uit hun eigen “mineral water plant” en gratis bananen. Dat was een goed ontbijtje!

Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het busstation gegaan. We wilde met de bus naar het busstation gaan, maar alle bussen zaten bomvol. Er hingen gewoon hele klonten met mensen buiten de deur, bizar.

We namen dus maar een riksja naar het busstation. We waren er om 9 uur, en om 10 uur ging de bus naar Chidambaram. Het is altijd maar afwachten of je de juiste bus kan vinden. Maar iets voor 10en kwam hij aanrijden. Al was er nogal wat onenigheid over welke bus nou naar Chidambaram ging, maar uiteindelijk bleken we in de goede te zitten. We wilden gewoon een directe bus, dat is wel zo makkelijk, dan hoeven we niet met onze tassen te slepen en te zoeken naar bussen.

De busreis duurde zo’n 4 uur en was best mooi. Langs kleine dorpjes en rijstvelden. Het was wel erg heet in de bus. We zaten voorin bij de motor en je voelt dan echt de warme lucht naar binnen stromen.

Eenmaal aangekomen in Chidambaram zijn we naar het hotel tegenover het busstation gegaan. Volgens de LP was dit het top hotel in town. Het zag er goed uit, erg nette kamers, tv, badkamer etc. Het hotel zelf heeft een aantal restaurants en de indruk was goed. Prijs was 715 inclusief ontbijt.

De rest van de middag lekker gechilled op de kamer en tv en een serietje gekeken. ’s Middags nog even geluncht in het normale straat restaurant van het hotel, soep en een parota. Smaakte goed en niet duur!

’s Avonds gegeten in het Multi cuisine restaurant, maar ze hadden niks westers. Heb maar een Thaise maaltijd genomen, was wel goed, en duur bij elkaar. Er kwam weer eens tax enzo bij. Uiteindelijk 300rp kwijt, dat is dus eigenlijk nog niks (5 euro).